1,8 mld zł na modernizację taboru
Nowy program inwestycyjny PKP Intercity
470 wagonów oraz 7 lokomotyw obejmie pierwsza faza nowego programu inwestycyjnego PKP Intercity. Przewoźnik ogłasza przetargi na modernizacje wagonów oraz lokomotyw. Zmodernizowane i naprawione wagony mają wjechać na tory jeszcze w tym roku.
Rozpoczynamy kolejną falę inwestycji taborowych. W ciągu najbliższych dwóch lat skupimy się na modernizacji i naprawie wagonów, które dziś posiadamy. W pierwszej fazie chcemy jak najszybciej poprawić ich niezawodność oraz podnieść standard wyposażenia i tym samym komfort podróży i bezpieczeństwo naszych pasażerów – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes spółki.
W pierwszej fazie nowego programu inwestycyjnego spółka przeprowadzi postępowania przetargowe na modernizację 60 wagonów oraz 7 lokomotyw. Dodatkowo, jeszcze w styczniu zakontraktowana zostanie naprawa ponad 400 wagonów na poziomie P4.
Po modernizacji przewoźnik będzie miał do dyspozycji wagony pierwszej i drugiej klasy, gastronomiczne oraz popularne kuszetki. Wszystkie wagony zostaną dostosowane do poruszania się z większymi niż dotychczas prędkościami - 160 km/godz. lub 200 km/godz. Wagony będą wyposażone m. in. w nowe fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Postępowanie przetargowe obejmie także modernizację 7 lokomotyw elektrycznych typu EU/EP07. W ramach prac lokomotywy zyskają m. in. wyższą wydajność oraz udogodnienia dla maszynisty – wygodne fotele, klimatyzację, szyby z ogrzewaniem elektrycznym czy rolety przeciwsłoneczne.
400 wagonów. Przewoźnik planuje w następnych miesiącach przeprowadzić kolejne postępowania przetargowe na modernizacje wagonów i lokomotyw, w tym na wagony wielofunkcyjne typu Combo. Rozpoczęliśmy też inwestycje w moce produkcyjne naszej spółki zależnej ZUT Remtrak. Rozwój naszych zasobów sprawi, że w przyszłości naprawy taboru prowadzone będą wyłącznie we własnym zakresie – podkreślił Lenkiewicz.
PKP Intercity zakłada poddać okresowej naprawie w sumie ponad 400 wagonów. Część z nich, w ramach założonych prac modernizacyjnych, zostanie wyposażona w nowoczesne toalety z obiegiem zamkniętym. Zlecenie to wykona właśnie ZUT Remtrak. Koszt prac wyniesie ok. 92 mln zł brutto.
1,8 mld zł w 2 lata. Oferty na ogłoszone postępowania przetargowe można składać, w zależności od zadania, do 10, 11, 12, 15 oraz 16 lutego 2016 r. W ciągu najbliższych dwóch lat spółka planuje wydać na modernizację taboru i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania ok. 1,8 mld zł netto.
Przypomnijmy, że do końca 2015 r. PKP Intercity zrealizowało 10 dużych projektów taborowych na kwotę 5,5 mld zł, pozyskując z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 1,9 mld zł.
« powrót