10 lat sukcesów
Jubileusz terminalu kontenerowego DCT Gdańsk
W tym roku mija 10 lat od rozpoczęcia przeładunków w DCT Gdańsk. W I kwartale 2007 r., terminal przeładował 4423 TEU, tyle, ile obecnie przeładowuje w ciągu niecałego dnia.
DCT Gdańsk to największy terminal kontenerowy na Bałtyku i jedyny obiekt w rejonie tego morza zdolny do obsługi bezpośrednich połączeń z Azji. Jednocześnie jest największym polskim głębokowodnym terminalem kontenerowym, obsługującym handel dla Polski, Europy Centralnej oraz Bałtyku. W 2016 r. przeładował prawie 1,3 mln TEU, a pod koniec roku uruchomione zostało nowe nabrzeże T2, które pozwoliło na podwojenie możliwości przeładunkowych do 3 mln TEU. Obecnie spółka zatrudnia ponad 800 osób.
Boom na rynku żeglugowym potwierdziła czerwcowa wizyta największego na świecie kontenerowca OOCL Hong Kong o pojemności 21413 TEU (kontenerów 20-stopowych) oraz długości blisko 400 m, który przywiózł kontenery z Azji. Był to jeszcze jeden dowód na to, że DCT Gdańsk staje się bramą dla krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
Zdaniem Adama Żołnowskiego, wiceprezesa zarządu DCT Gdańsk - ta hossa jest wynikiem pozytywnej współpracy rządu, władz samorządowych, miejskich i portowych oraz dobrej kondycji krajowej gospodarki. Daje to także korzyści w postaci wielomiliardowych wpływów do budżetu państwa.
Stabilna strategia rozwoju DCT Gdańsk przynosi rezultaty. Terminal oferuje klientom nowoczesną infrastrukturę, połączenia kolejowe i lądowe, z których mogą korzystać konsumenci i przedsiębiorcy zarówno polscy, jak i europejscy. Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk, podkreślił, że ta część Europy, która w coraz większym stopniu obsługiwana jest przez DCT Gdańsk, charakteryzuje się największą dynamiką wzrostu gospodarczego w całej UE, co tylko potwierdza znaczenie terminalu jako kluczowego elementu infrastruktury.
Nasze przeładunki stale rosną i właśnie po to rozbudowaliśmy terminal o nowe nabrzeże (T2), które spełnia swoją rolę. Dla porównania: przeładunki w I półroczu 2016 r. wyniosły 640 571 TEU, a w analogicznym okresie roku 2017 r. już 691 952 TEU. Budowa nabrzeża T2 była więc odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku. Branża kontenerowa to konkurencyjne środowisko. Nie da się przedstawić pewnych prognoz ponieważ rynek kontenerów zależy od bardzo wielu aspektów. Jednak jesteśmy nastawieni na dalszy wzrost przeładunków w nadchodzących latach - zapewnił Thorpe.
« powrót