43% wzrostu przychodów ze sprzedaży
Grupa Wielton rośnie w siłę
W poniedziałek, 11 IX, w warszawskim hotelu Bristol, odbyła się konferencja prasowa Grupy Wielton, największego polskiego i trzeciego w Europie producenta naczep i przyczep. Zarząd pochwalił się znacznym wzrostem sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.
Pierwsze półrocze tego roku było bardzo udane dla Grupy Wielton. Przychody jej wzrosły o ponad 43% i wyniosły 790,8 mln zł (przy 551 mln zł w analogicznym okresie w roku ubiegłym).
Wyraźny wzrost. Marża brutto sięgnęła 106,9 mln zł i była o 26,2% wyższa niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA też był wyższy i w pierwszych sześciu miesiącach 2017 r. osiągnał 57,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 31,8 mln zł.
Wyraźna poprawa koniunktury na rynku naczep w Europie w ostatnich latach korzystnie przełożyła się na wzrost sprzedaży Grupy, która umocniła swoją pozycję na polskim i zagranicznych rynkach. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży przewyższający nasze oczekiwania zarówno w Europie Zachodniej, czyli w Niemczech, Francji i we Włoszech, ale też na Wschodzie. W Rosji w 2017 r. sprzedaliśmy 6 razy więcej naczep i przyczep niż w analogicznym okresie roku 2016. W Polsce nasz udział w rynku wzrósł do 15,9% - mówił Mariusz Golec, prezes zarządu Wielton SA.
Grupa sprzedała w półroczu 7746 swoich pojazdów, co dało wzrost 16,9% r/r, a w porównaniu z rokiem 2015 nawet dwukrotną poprawę wyników. Sprzedaż zagraniczna stanowiła w tym czasie niemal 70% całkowitego wolumenu sprzedaży, co wynikało z ożywienia na rynkach włoskim i rosyjskim. Sprzedaż produktów Viberti wzrosła w półroczu o ponad 50,9%, a w Rosji udało się osiągnąć wynik 6-krotnie wyższy od zeszłorocznego (799 szt. do 139 szt.). Podobnie we Francji udało się osiągnąć sukces. Cały rynek naczep i przyczep w tym kraju zanotował wzrost o 9%, a liczba zarejestrowanych pojazdów Fruehauf zbliżyła się do niemal 20%, dzięki czemu marka umocniła swoją pierwszą pozycję we Francji z udziałem rynkowym 21,9%.
Sytuacja finansowa Grupy jest bardzo stabilna, co daje perspektywę na dalsze zagraniczne przejęcia. Strategia Grupy zakłada dwukrotny wzrost w ciągu 4 lat oparty na rozwoju organicznym i polityce akwizycyjnej. W tym półroczu do sukcesów na tym polu należy zaliczyć przejęcie niemieckiej spółki Langendorf w maju tego roku - dodał Mariusz Golec.
Ciekawostką kończącą konferencję była premiera nowego, a właściwie odświeżonego logotypu Grupy Wielton. Nowy wielbłąd ma wyżej uniesioną głowę, wyostrzył garby i jest bardziej dynamiczny. I taką firmą właśnie chcemy być - podsumował z odrobiną humoru prezes Golec.
Poinformowano także o rozpoczęciu pierwszego etapu prac nad architekturą marek Grupy, w tym tożsamości graficznej przejmowanych spółek zagranicznych.
« powrót