LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.pl50 tys. km autostradami za darmo
Transport drogowy

50 tys. km autostradami za darmo

SC

Darmowe parkowanie w płatnych strefach i możliwość jazdy po buspasie to nie wszystkie przywileje kierowców pojazdów elektrycznych w Polsce. Od 18 czerwca br. trwa kampania elektromobilni.pl i Autopay.

W jej ramach użytkownicy pojazdów zasilanych wyłącznie prądem, należący do EV Klub Polska, mogą za darmo korzystać z płatnych odcinków autostrad AmberOne A1 i A4 Katowice-Kraków.

W sumie w pierwszym miesiącu trwania kampanii (od 18 czerwca do 18 lipca) łączna długość tras pokonanych przez użytkowników samochodów elektrycznych na Autostradzie A1 wyniosła prawie 27 tys. km. Z kolei na A4 na odcinku Katowice-Kraków łączny dystans przejechany przez kierowców EV wyniósł 22,7 tys. km.

Organizatorzy szacują, że dzięki przejazdom aut całkowicie elektrycznych w trakcie pierwszego miesiąca kampanii udało się obniżyć emisję o 8,6 ton CO2.

Wymierne zachęty. Osoby zarejestrowane w EV Klubu Polska i użytkujące samochody całkowicie elektryczne są zwolnione z opłat za przejazdy odcinkami autostrad, które są objęte system wideotollingu. Mowa o odcinku Gdańsk – Toruń autostrady AmberOne A1 (węzeł Rusocin - węzeł Nowa Wieś) oraz odcinku Katowice – Kraków autostrady A4 (węzeł Murckowska - węzeł Balice), liczących w sumie 276 km. 

Wystarczy zarejestrować się w EV Klub Polska (EVklub.pl), a następnie w panelu klubowicza wypełnić formularz zgłoszeniowy. Po pozytywnej weryfikacji klubowicze otrzymują specjalnie wygenerowany link, dzięki któremu rejestrują się lub logują w systemie Autopay. Po zalogowaniu w aplikacji wystarczy tylko uzupełnić dane pojazdu i cieszyć się darmowymi przejazdami wybranymi odcinkami Autostrad A1 i A4.

Rozwój rynku samochodów elektrycznych wymaga systematycznego wsparcia. Jako  EV Klub Polska angażujemy się w inicjatywy popularyzujące elektromobilność. Duże zainteresowanie i bardzo dobre przyjęcie projektu oznacza, że jest w Polsce potrzeba tworzenia takich akcji. Stanowi to korzyść zarówno dla użytkowników EV, jak i ochrony naszego klimatu - mówi Łukasz Lewandowski, koordynator EV Klub Polska, organizator akcji „Autostrada do elektromobilności”.

Dobrze, by osoby wybierające zeroemisyjne środki transportu były za ten wybór nie tylko doceniane, ale by mogły również liczyć na konkretne, choćby drobne korzyści i wymierne oszczędności. Faktycznie tak się stało dzięki naszej akcji. Trasa nad morze, tam i z powrotem, pozwoliła właścicielom aut z napędem elektrycznym oszczędzić 60 zł, a trasa autostradą A4 niemal 50 zł - podkreśla Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Po zakończeniu kampanii w połowie września zostaną wykonane ekonomiczne i środowiskowe analizy projektu, po czym organizatorzy przedstawią rekomendacje dotyczące ewentualnego kontynuowania akcji.

Coraz więcej elektromobilnych. Według danych z końca czerwca 2021 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 26 985 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 8 249 sztuk, tj. o 150% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.

Akcja „Autostrada do elektromobilności” jest realizowana we współpracy z Autopay w ramach kampanii elektromobilni.pl, prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu (KOZK).

Kampania elektromobilni.pl, realizowana przez PSPA oraz Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, to pierwsza w Polsce i jedna z najbardziej kompleksowych w Europie inicjatyw na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. Celem projektu jest edukacja i podnoszenie świadomości społecznej na temat elektromobilności. W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu w Polsce. Do partnerów strategicznych elektromobilnych.pl należą: ABB, BMW, Enelion, Grupa Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz, Nexity, PKN ORLEN i Toyota, a do partnerów branżowych Alphabet, EFL, Garo, GO+EAuto, GreenWay, LeasePlan, LOTOS, Nissan, PKO Leasing, PRE Biel, Shell oraz Volvo. Kampania została objęta patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. Patronat nad kampanią objęły także liczne ambasady, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraela, Niemiec oraz izby handlowe i kilkadziesiąt polskich samorządów.

[ materiały EVKlub ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega