LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
17 kwietnia 2025 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plCo jest kluczem do powodzenia w sektorze TSL?
Logistyka

Co jest kluczem do powodzenia w sektorze TSL?

Lepsza ekspercka nisza czy uniwersalna elastyczność?

SC

W obliczu dynamicznie zmieniającego się rynku i rosnących wymagań klientów, firmy logistyczne muszą działać błyskawicznie, aby utrzymać swoją pozycję. Kluczowym elementem jest wybór odpowiedniej strategii. Jaki model działania pozwoli na skuteczne sprostanie tym wyzwaniom?

O odpowiedź pokusił się ekspert Geis Logistics PL.

Strategia specjalizacji w branży TSL polega na skoncentrowaniu się na wąskim zakresie działań, dostosowanych do specyficznych potrzeb określonego sektora, na przykład logistyki dla branży automotive czy FCMG. Takie podejście pozwala osiągnąć wysokiej jakości usługi, dzięki skierowaniu uwagi na węższy obszar działalności, co z kolei przyciąga wymagających odbiorców. Sprawdzi się w przypadku firm, które chcą osiągnąć wysoką rentowność w określonej niszy i uniknąć silnej konkurencji.

Taka strategia pozwala nie tylko skuteczniej docierać do właściwych klientów, ale także gwarantuje najwyższą jakość obsługi oraz efektywne, dopasowane rozwiązania. Kluczowe jest, aby zakres świadczonych usług wynikał z dogłębnej analizy dostępnych zasobów, możliwości operacyjnych oraz długoterminowych celów biznesowych. Klienci wybierają Grupę Geis, ponieważ jest partnerem logistycznym oferującym kompleksowe i wyspecjalizowane rozwiązania dostosowane pod danego klienta. Sprzyja to długoterminowej współpracy, co nas bardzo cieszy – mówi Leszek Zarzecki, Dyrektor FTL Geis PL.

Model „full service” oferuje kompleksowe usługi, obejmujące transport, magazynowanie, zarządzanie łańcuchem dostaw oraz obsługę zwrotów. Dzięki temu firmy logistyczne mogą cieszyć się dużą elastycznością, dostosowując ofertę do zróżnicowanych potrzeb klientów na każdym etapie łańcucha dostaw. Dodatkowo, ta strategia cechuje się wysoką skalowalnością, umożliwiając obsługę zarówno małych, jak i dużych firm z różnych sektorów gospodarki.

Model full-service w logistyce zwiększa zasięg działania i podnosi jakość obsługi klienta. Jednak utrzymanie rozbudowanej organizacji oraz zespołu specjalistów wiąże się z wysokimi kosztami. W czasach niepewności gospodarczej nieregularna sprzedaż może dodatkowo zwiększać koszty operacyjne i hamować rozwój biznesu – uzupełnia ekspert z Geis PL.

Wybór optymalnej strategii logistycznej powinien opierać się na szczegółowej analizie kilku kluczowych czynników, np. profilu klientów, czy analizie rynku. W wielu przypadkach optymalnym rozwiązaniem może być jednak model hybrydowy, który łączy szeroki wachlarz usług z wyspecjalizowanymi rozwiązaniami dla kluczowych branż, pozwalając sprawnie reagować na zmieniające się potrzeby rynku.

Strategia Grupy Geis opiera się na hybrydowym podejściu, łączącym kompleksową obsługę logistyczną dla szerokiego grona klientów, przy jednoczesnym dostosowaniu oferty do specyficznych potrzeb poszczególnych branż. Nasza pasja do logistyki pozwala nam na indywidualne podejście, czego przykładem są rozwiązania dla sektora branży budowlanej, retail, czy DIY. Dzięki temu możemy obsługiwać firmy zajmujące się sprzedażą specjalistycznych produktów – np. sprzętu budowlanego, dóbr remonotowo-dekoracyjnych czy akcesoriów kreatywnych – oferując kompleksowe usługi - m.in. dla parków handlowych - obejmujące magazynowanie, transport oraz dostawy just-in-time do punktów sprzedaży. Dzięki naszym elastycznym i dopasowanym usługom dynamicznie rozwijamy współpracę na rynku niemieckim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – dodaje Leszek Zarzecki.

[ materiały Geis Logistics ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega