Czwarty statek na linii Gdynia-Karlskrona
Szwedzki operator zwiększa pojemność frachtową linii
W 2016 r. Stena Line odnotowała znaczny wzrost przewozów frachtowych na trasie Gdynia-Karlskrona. Ten trend był widoczny także w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku. W związku z tym pod koniec wakacji armator wprowadzi na tę trasę czwarty statek.
Trasa między Polską a Szwecją jest strategicznie bardzo istotna dla Stena Line. Ponadto stanowi ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią, stanowiąc Autostradę Morską. Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowaliśmy stały wzrost popytu na nasze usługi przewozowe. Wierzymy, że trend ten się utrzyma – skomentował Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.
Czwarty statek ma uzupełnić obecną flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych („Stena Spilit” i „Stena Visio”) oraz ro-paxa „Stena Baltica”. Nowy statek zostanie wprowadzony na linię Gdynia-Karlskrona dokładnie 28 VIII. Będzie to m/v „Gute”, jednostka wyczarterowana od Gotlandsbolaget. Razem z pozostałymi trzema statkami będzie oferował więcej miejsc dla przewozów frachtowych.
Nowa jednostka ma linię ładunkową o długości 856 m i będzie oferować miejsca do przewozu pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, podczas gdy pozostałe trzy statki przyjmują na swoje pokłady zarówno fracht, samochody osobowe, jak i pasażerów. Statek m/v „Gute” będzie wykonywał 8 rejsów w tygodniu.
44 wypłynięcia tygodniowo. Jeszcze przed wejściem m/v „Gute” na linię, Stena Line zwiększy częstotliwość kursowania swoich promów o 4 wypłynięcia na czas wakacji, kiedy prognozowany jest zwiększony popyt na przewozy pasażerskie i samochodowe. Po wprowadzeniu tych zmian, tygodniowa liczba rejsów między Gdynią a Karlskroną wzrośnie z 36 (okres wiosenny) do 40 (okres letni), a po wprowadzeniu na linię czwartej jednostki zwiększy się do 44 wypłynięć tygodniowo. Oznacza to 3 lub 4 wypłynięcia z Gdyni do Szwecji, codziennie.
Dzięki wprowadzeniu m/v Gute rozwiniemy pojemność frachtową linii i będziemy mogli w większym stopniu dostosować się do potrzeb naszych klientów. Chcemy w ten sposób utrzymać silną pozycję rynkową. Pomoże nam w tym nie tylko nowa jednostka, ale też odpowiednie wykorzystanie możliwości terminalu multimodalnego Baltic Port w Karlskronie, jak i przyszłego, nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia, jako ważnych hubów transportowych zarówno dla pasażerów jak i frachtu – podsumował Kiersnowski.
« powrót