Dekada na polskim rynku
W planach na przyszłość m.in. rozwój oferty e-commerce
Specjalizująca się w dedykowanej logistyce kontraktowej firma ID Logistics Polska obchodzi w tym roku 10-lecie działalności na polskim rynku.
W ciągu 10 lat obecności w Polsce zdobyliśmy pozycję głównego dostawcy usług logistycznych dla sieci handlowych i FMCG – powiedział podczas odbywającej się w Warszawie jubileuszowej konferencji prasowej Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.
Polska odgrywa ważną role w strategii rozwoju Grupy ID Logistics, zwłaszcza w Europie Środkowej – dodał jej CEO prezes Eric Hemar.
Innowacyjność. Belgy przypomniał pokrótce historię rozwoju spółki w Polsce począwszy od 2008 r. i dwóch pierwszych magazynów jakie operator otworzył w Będzinie i Sadach, kolejno dla sieci Carrefour i InterMarche. Obecnie, spółka utrzymująca średni roczny wzrost na poziomie 20%, zarządza 8 centrami dystrybucyjnymi o łącznej powierzchni 200 tys. m2, ma jeden oddział transportowy i zatrudnia 1,6 tys. pracowników. W ubiegłym roku firma osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 127 mln zł.
Tym, co nas wyróżnia na rynku usług logistycznych jest innowacyjność – podkreślał Belgy. W swoich centrach dystrybucyjnych spółka stosuje różne rozwiązania wspierające proces obsługi magazynowej. Obecnie są to m.in. MobilEye czyli system kamer HD montowanych na wózkach widłowych, prototypowe automatyczne podajniki do folii, podajniki do palet, foliowarki z kamerami czy też trójwymiarowa wizualizacja magazynu we Mszczonowie.
Dobry 2017 r. W ubiegłym roku operator uruchomił dla PepsiCo w krótkim czasie magazyn konsolidacyjny w Grodzisku Mazowieckim, który stał się największym centrum dystrybucyjnym tego producenta w Polsce (25 tys. m2 i 120 zatrudnionych osób). Firma zapewnia tam m.in. obsługę dostaw krajowych oraz eksportowych
Polski oddział Grupy odegrał także kluczową rolę przy otwarciu nowego oddziału w Rumunii. Tam spółka zarządza największym centrum dystrybucyjnym sieci Carrefour. Bukaresztański magazyn o powierzchni 65 tys. m2 zatrudnia 400 osób.
Inwestycje i wzmocnienie naszej obecności w Polsce, Rumunii i innych krajach centralnej Europy będą miały kluczowe znaczenie dla strategii rozwoju całej Grupy – przekonywał CEO Hemar. A dyrektor Belgy zapowiedział rozszerzenie zakresu działalności polskiego oddziału o ofertę dla branży e-commerce (we Francji operator jest numerem jeden jeśli chodzi o ten segment rynku), kosmetycznej i odzieżowej. Polski zespół będzie też aktywnie wspierał rozwój Grupy w innych krajach Europy Środkowej – podsumował.
« powrót