LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plDobra kondycja przewozów lotniczych cargo
Transport lotniczy

Dobra kondycja przewozów lotniczych cargo

Nowe rozwiązania – „kurier na pokładzie”

HH

Rynek lotniczy to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Jak poinformowało Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA), ruch cargo na całym świecie w I półroczu 2017 r. wzrósł o 10,4%. To największa dynamika od ostatnich siedmiu lat.


Za dwie trzecie dobrych wyników przewozów lotniczych cargo, według danych IATA odpowiadają przewoźnicy z rejonu Azji i Pacyfiku, a także z Europy, którzy przewieźli o 6,1% towarów więcej w porównaniu z 2016 r.

 

Dobra kondycja przewozów lotniczych wiąże się przede wszystkim z poprawą koniunktury gospodarczej na całym świecie. Popyt na usługi transportowe rośnie w szybszym tempie niż kiedykolwiek od momentu globalnego kryzysu finansowego, zwłaszcza jeśli chodzi o transport lotniczy.

Karol Barańczuk, kierownik Działu Dostaw Drobnicowych, w skład którego wchodzi również zarządzanie frachtem lotniczym, z międzynarodowej grupy transportowo-logistycznej AsstrA-Associated Traffic AG, zwraca uwagę, że od czerwca zeszłego roku dо chwili obecnej zaczęły pojawiać się problemy z dostępnością miejsca w samolotach operujących z Europy Zachodniej, Centralnej i Wschodniej do USA, Kanady oraz do Ameryki Południowej. Podkreśla również, że od tego samego miesiąca stawki zaczęły stopniowo rosnąć, by w listopadzie tego samego roku osiągnąć maksymalny pułap.

Co ciekawe, wysokość stawek utrzymuje się na mniej więcej tym samym poziomie do teraz. I nie jest to wyłącznie opinia spedytorów. Analogiczne stanowisko prezentuje wielu GSA (General Sales Agent) oraz linie lotnicze operujące na terenie Europy. Wysokość stawek frachtowych wzrosła w niektórych przypadkach nawet 80-90% w zależności od poziomu serwisu. Co ważne, klienci aktualnie wybierają wyższą jakość usług i za krótszy czas tranzytu gotowi są zapłacić więcej - zauważa Karol Barańczuk. Stawki frachtowe z Federacji Rosyjskiej do USA, Kanady oraz do Ameryki Południowej są raczej na tym samym poziomie i nie uległy zmianie. Co więcej, z dnia na dzień można rezerwować miejsce w samolotach ze stuprocentową gwarancją, że towary zostaną wysłane. Import ładunków z USA również nie stanowi problemu.

Zdaniem eksperta przyczyną takiego stanu rzeczy może być właśnie wspomniana wyżej poprawa sytuacji ekonomicznej i gospodarczej w Europie, a co za tym idzie wzrost kursu walut, który stymuluje eksport.

 

Mała masa, wysoka wartość. Trzeba podkreślić, że zadowalające wyniki notuje nie tylko segment cargo. Większość przewoźników pasażerskich również jest w dobrej kondycji. Jako europejski rekordzista w tym segmencie pozycjonuje się Ryanair.

Rynek cargo jest bezpośrednio powiązany i zależny od przewozów pasażerskich, mając w nim od ok. 50% do 80% udziału w zależności od kraju. Na drugim miejscu plasują się loty międzykontynentalne. Masa ładunków przewożonych drogą powietrzną jest procentowo niewielka - to tylko, i aż 1% całego handlu międzynarodowego. Są to jednak przedmioty wartościowe, stanowiące ponad jedną trzecią wartości ogółu handlu międzynarodowego. W samolotach transportowane są przede wszystkim lekkie, ale wartościowe produkty, na przykład takie jak elektronika czy leki.

 

Kurier na pokładzie. W grupie kapitałowej AsstrA-Associated Traffic AG dostawa małych ładunków realizowana jest z wykorzystaniem usługi „kurier na pokładzie”. To innowacyjny serwis i ekspresowe rozwiązania logistyczne wykorzystywane przy transporcie takich rodzajów ładunków, jak części zamienne do urządzeń, próbki wystawowe i prototypy towarów, a także przedmioty osobiste, ważne dokumenty.

Serwis „kurier na pokładzie” umożliwia ekspresową dostawę małych ładunków (maksymalnie 8-11 kg) w dowolne miejsce na świecie. Specjalnie przeszkoleni kurierzy AsstrA odbierają przesyłki od nadawcy i przekazują je do odbiorców praktycznie ,,z rąk do rąk’’ - tłumaczy Karol Barańczuk.

Przewóz niektórych klas towarów z wykorzystaniem międzynarodowej usługi kurierskiej nie jest jednak dozwolony. Należą do nich ładunki objęte zakazem przewozu transportem lotniczym, a więc substancje niebezpieczne należące do określonych klas zagrożenia DGR, substancje żrące, toksyczne oraz materiały wybuchowe.

Dobre wyniki. AsstrA-Associated Traffic AG realizuje przewozy lotnicze niemal na wszystkich kierunkach. Jak zauważa Karol Barańczuk: Łączna wartość obrotu w 2017 r. zwiększyła się o 84% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Również całościowa masa ładunków wzrosła o 61% w porównaniu z rokiem 2016.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega