Dobre relacje Wielkopolska – Dolny Śląsk
Stacje: Luboń, Mosina, Czempiń dostosowane do potrzeb pasażerów. Krótszy czas podróży na trasach regionalnych i z Poznania do Wrocławia oraz bezkolizyjne skrzyżowania z drogami – to efekty modernizacji linii Poznań - Czempiń. Zaawansowanie prac przekroczyło 85 %. Prace zakończą się przed wakacjami.
Na 32 km odcinku trasy Wrocław – Poznań prace postępują zgodnie z harmonogramem. Zaawansowanie przekroczyło 85%. Po ich zakończeniu pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Pociągi regionalne skrócą czas przejazdu między Poznaniem a Czempiniem o kilka minut. Po zakończeniu modernizacji całej linii podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Wrocławia skróci się o około 30 minut.
Zakończyły się już prace torowe i sieciowe między Poznaniem a Luboniem i Mosiną a Czempiniem. Na linii zainstalowano nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowane są perony na stacjach i przystankach: Poznań Dębiec, Luboń, Mosina, Drużyna Poznańska, Iłowiec i Czempiń. Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne wiaty, ławki, oświetlenie, tablice informacyjne, nagłośnienie i czytelne oznakowanie.
- Perony są dobrze oznakowane i zostały dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Podróżni mogą korzystać z wind, które pozwalają na wyjazd z tuneli. Zbudowane są także bezpieczne podjazdy z terenu przed przystankiem lub stacją na perony – mówi Tomasz Stępień, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W Puszczykowie przystanek jest odnowiony i pasażerom zapewniono lepszą obsługę. Zachowano także historyczną stylistykę obiektu.
Zmodernizowane zostały obiekty inżynieryjne. Zakończono zasadnicze prace przy wiadukcie kolejowym na ul. Czechosłowackiej na Dębcu. Szeroka jezdnia, chodnik i ścieżka rowerowa zapewniają bezpieczną i szybką komunikację pod linią kolejową. Obok znajduje się zmodernizowany przystanek Poznań Dębiec.
Trwają intensywne prace przy dwóch wiaduktach, drogowym w Łęczycy i kolejowym w Mosinie. Obiekty istotnie usprawnią komunikację i zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.
Linia kolejowa spełnia wymagania ochrony środowiska. W miejscowości Nowinki powstał ekodukt – To rodzaj wiaduktu, który umożliwia, szczególnie większym zwierzętom, bezpieczne przejście na drugą stronę torów. Takie rozwiązanie, w ustalonym na podstawie badań miejscu, eliminuje kolizje zwierząt z pociągami i zwiększa poziom bezpieczeństwa – mówi Tomasz Stępień.
Na przełomie marca i kwietnia 2017 r. skończą się roboty torowe między Luboniem a Mosiną i przy peronach w Puszczykowie i Puszczykówku.
Modernizacja między Poznaniem a Czempiniem jest realizowana w ramach fazy II projektu: „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III odcinek Czempiń – Poznań.” Wartość prac fazy II to około 360 mln zł. Całość projektu, współfinansowanego przez Unię Europejską wynosi ponad 940 mln zł, z czego przeszło 667 mln zł stanowią fundusze unijne.
[ mat. prasowe ]
« powrót