Dobre wyniki operatora logistycznego za 2017 r.
20% wzrost sprzedaży w Polsce
ID Logistics, operator specjalizujący się w logistyce kontraktowej, podsumował wyniki finansowe za 2017 r. Grupa odnotowała wzrost przychodów o 24,2% do poziomu 1,33 mld euro.
Przychody z działalności Grupy we Francji wzrosły o 8,8% do 632,6 mln euro, natomiast te z działalności wygenerowanej na pozostałych rynkach sięgnęły 696,7 mln euro (+42,7%).
Firma wzmocniła swoją pozycję na europejskim rynku usług logistyki kontraktowej, szczególnie w obsłudze e-commerce, pozyskała nowych klientów i uruchomiła kolejne centra logistyczne.
E-commerce. W ciągu kilku lat Grupa ID Logistics stała się wiodącym dostawcą usług logistycznych dla e-commerce we Francji, a teraz wdraża tę samą strategię w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji. W 2017 r. sprzedaż elektroniczna stanowiła ponad 12% łącznych przychodów Grupy, procent ten znacząco wzrośnie w ciągu najbliższych kilku lat. W IV kwartale przychody z obsługi branży e-commerce we Francji wzrosły o 42%, natomiast na innych rynkach o 55%.
W ubiegłym roku Grupa wygrała i uruchomiła kilka nowych kontraktów. I tak na np. w IV kwartale otworzono trzeci magazyn dla sieci Cdiscount we Francji o powierzchni 60 tys. m² oraz platformę dla Opla w hiszpańskiej Saragossie, zatrudniająca blisko 300 pracowników. Ten kontrakt wzmocnił pozycję Grupy ID Logistics w obsłudze branży motoryzacyjnej.
ID Logistics w Polsce. 2017 był kolejnym bardzo dynamicznym rokiem dla ID Logistics w Polsce. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 20% w porównaniu z 2016 r. Pozyskaliśmy nowych klientów z branży FMCG, m.in. Mieszko i PepsiCo, rozszerzyliśmy też współpracę z dotychczasowymi klientami - wymienia Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.
W minionym roku operator uruchomił trzy nowoczesne centra logistyczne w Gliwicach, Bydgoszczy i Grodzisku Mazowieckim o łącznej powierzchni 70 tys. m². W magazynach tych firma wdrożyła innowacyjne rozwiązania logistyczne m.in. strefę kontroli z rejestracją wideo w wysokiej rozdzielczości, trójwymiarowy model centrum logistycznego, wizualne zarządzanie dokami z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej, automatyczny magazynek do palet czy dedykowane narzędzie do monitorowania przebiegu wdrożeń nowych projektów, udostępniane klientom za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnej.
Polski zespół aktywnie wspierał również rozpoczęcie działalności Grupy w Rumunii, gdzie koło Bukaresztu przejęto magazyn dla sieci Carrefour o powierzchni 60 tys. m², zatrudniający ok. 400 osób.
Rozwój. Dobre wyniki osiągnięte w 2017 r. dają nam solidną bazę do dalszego, dynamicznego rozwoju w Polsce. W naszej strategii na lata 2017-2019 mamy jasno określone cele, czyli wzmocnienie pozycji lidera w dedykowanej logistyce kontraktowej, rozwój oferty dla sieci handlowych i FMCG oraz rozszerzenie działalności o branżę e-commerce, kosmetyczną i odzieżową, w oparciu o międzynarodowe doświadczenie i know-how. Będziemy je konsekwentnie realizować - podsumowuje Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics.
« powrót