Transport szynowy
Dobre wyniki PKP Intercity
HH
PKP Intercity podsumowało ubiegły rok. Z usług przewoźnika skorzystało w nim 42,8 mln pasażerów, czyli o 4,3 mln więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 11% wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2016 r. i osiągnięcie lepszych rezultatów niż przewidywano w prognozach, które zakładały 39,2 mln osób.
Szczególnie cieszymy się, że co roku wzrasta liczba podróżnych wybierających się na wakacje naszymi pociągami. Od czerwca do końca sierpnia z usług PKP Intercity skorzystało o ponad 1,3 mln pasażerów więcej niż w sezonie letnim 2016 r. – powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Praca przewozowa osiągnęła natomiast poziom ok. 10,4 mln paseżerokilometrów (paskm), w porównaniu z 9,5 mln paskm w roku ubiegłym. Spółka, która od 2008 r. do 2015 r. generowała regularne straty, drugi rok z rzędu osiągnęła dodatni wynik finansowy, który ukształtował się na poziomie 270 mln zł.
« powrót