Dobry pierwszy kwartał 2017 roku
W pierwszym kwartale 2017 r. Enter Air, pomimo mniejszej liczby samolotów we flocie, wykonał więcej lotów niż w analogicznym okresie 2016 r. Korzystnie na większą liczbę zrealizowanych lotów wpływa obecność Spółki na rynkach zagranicznych, które charakteryzują się mniejszą sezonowością, a zimowe wyjazdy urlopowe są bardzo popularne.
Istotne znaczenie miały również wzrost zainteresowania nowymi destynacjami takimi jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Kenia, a także większa liczba wysokomarżowych lotów ad-hoc na rynkach zachodnich.
Pod koniec ubiegłego roku z floty odeszły niemal wszystkie Boeingi 737-400, które sukcesywnie zastępujemy nowoczesnymi Boeingami 737-800. Pomimo mniejszej liczby samolotów wykorzystywanych w pierwszym kwartale 2017 roku, udało nam się zrealizować większy program dla biur podróży niż w zeszłym roku. Dwa kolejne Boeingi 737-800 dołączą do floty jeszcze w maju - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – Sezon lato mamy w całości zakontraktowany, aby sprostać dużemu popytowi ze strony biur podróży na okres największych letnich przewozów wypożyczymy od innej linii Airbusa A320 – dodaje.
Nieznaczny spadek wyników w I kw. 2017 r. w ujęciu rok do roku jest efektem wysokiej bazy w I kw. 2016 r. kiedy zrealizowana została bardzo korzystna transakcja zamiany leasingu operacyjnego na finansowy. W marcu 2017 roku Enter Air i PKO Leasing zawarły kolejną umowę finansowania samolotu Boeinga 737-800. Transakcja jest elementem strategii Spółki polegającej na ciągłej optymalizacji kosztów floty. Umowa została zawarta w oparciu o tzw. leasing zwrotny, polegający na wykupie samolotu z leasingu operacyjnego u innego leasingodawcy i zamianę na leasing finansowy.
Flota Enter Air to aktualnie 15 samolotów typu 737-800 oraz jeden 737-400. W maju spółka odbierze kolejne dwa Boeingi 737-800. Enter Air ma również zamówienie na sześć najnowocześniejszych Boeing 737-8 MAX, a pierwsze dwa z nich dołączą do floty już pod koniec 2018 roku.
Enter Air kontynuuje politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Po wypłacie 20 gr na akcję w ubiegłym roku, w maju WZA zdecydowało o podziale między akcjonariuszy 9,6 mln zł, czyli 55 gr na akcję.
[ Enter Air ]
« powrót