LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plDobry rok francuskiego operatora logistycznego
Logistyka

Dobry rok francuskiego operatora logistycznego

Wzrost przychodów, więcej magazynów, akwizycja

Mikołaj Marszycki

Na zorganizowanej 5 IV w Warszawie konferencji prasowej, Grupa ID Logistics podsumowała swoją działalność w 2016 r. Przychody firmy wzrosły o 15% i po raz pierwszy w jej historii przekroczyły miliard euro.


Eric Hemar, CEO i prezes ID Logistics, prezentuje wyniki firmy   |   Fot. Mikołaj Marszycki

W ubiegłym roku spółka uruchomiła rekordową liczbę nowych magazynów i wzmocnił swą pozycję na europejskim rynku usług logistycznych, pozyskując kolejnych, międzynarodowych klientów. Grupa przejęła też Logiters, czołowego operatora logistycznego na Półwyspie Iberyjskim.

Przychody Grupy ID Logistics w 2016 r. wyniosły 1,07 mld euro i w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosły o 15%. Grupa odnotowała wzrost organiczny na poziomie 9,8%. We Francji przychody operatora wyniosły 582 mln euro i wzrosły o 12,5%, a te z działalności wygenerowanej na rynkach międzynarodowych (poza Francją) osiągnęły poziom 488 mln euro. Wzrost organiczny osiągnął poziom 6,2%.

Firma zarządza zdywersyfikowanym portfelem klientów, zwiększa obecność w obsłudze e-commerce i rozszerza specjalizacje o nowe branże, takie jak farmaceutyczna, odzieżowa i motoryzacyjna. Pozyskuje też nowych klientów, międzynarodowych liderów w swoich branżach. Dokonane w 2016 r. inwestycje, które przejściowo mają wpływ na marżę, w ciągu najbliższych kilku lat przyczynią się do dalszego wzrostu. Dzięki temu osiągniemy nasz cel, stając się czołowym operatorem logistyki kontraktowej w Europie – skomentował CEO i prezes ID Logistics, Eric Hémar.

Więcej magazynów. W 2016 r. Grupa uruchomiła 31 nowych magazynów, dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku. We Francji operator otworzył 14 obiektów, część z nich dla nowych klientów z branży retail, ale również odzieżowej, przemysłowej i kosmetycznej. Rozszerzono współpracę z długoletnimi klientami, otwierając magazyny dla Carrefour, Auchan i Leclerc. ID Logistics umocniło także swoją pozycję w sektorze e-commerce, otwierając kolejne magazyny dla Nespresso i sieci Cdiscount oraz zautomatyzowaną platformę dla AuchanDirect.fr.

Na rynkach międzynarodowych Grupa uruchomiła 17 nowych magazynów. W Niemczech dla jednej z największych firm meblarskich zarządza 2 platformami o łącznej powierzchni ok. 200 tys. m². W Holandii uruchomione zostało europejskie centrum dystrybucji dla Kawasaki, w Rosji dla X5 Retail Group, Bacardi i Yves Rocher a w Hiszpanii centra dystrybucji dedykowane obsłudze e-commerce dla grupy Cortefiel i sieci handlowej El Corte Ingles. Grupa ID Logistics rozpoczęła też działalność w Belgii, gdzie otworzyła magazyn dla firmy Maxeda, lidera na rynku DIY w krajach Beneluksu. W Polsce ID Logistics uruchomiło centra dystrybucji dla Norauto i Refresco.

Plany. W 2017 r. Grupa zamierza osiągnąć pełną produktywność magazynów otwartych w ubiegłym roku. Wzmacniając swą obecność w Europie operator planuje także rozszerzenie zakresu usług o nowe branże.

Jeżeli natomiast chodzi o strategię długofalową to, jak zapewniał podczas spotkania Hémar, firma stawia sobie za cel zdobycie pozycji czołowego operatora logistycznego w Europie. ID Logistics jest drugim co do wielkości operatorem logistycznym świadczącym usługi logistyki kontraktowej we Francji i Hiszpanii, natomiast w Belgii, Holandii i Niemczech znajduje się w pierwszej dziesiątce.

Według wstępnych danych, w 2016 r. obsługa firm z branży retail stanowiła 42% przychodu Grupy, FMCG – 22%, e-commerce i hi-tech po 9%, branża kosmetyczna i odzieżowa po 6%, motoryzacyjna i lotnicza – 4%, a farmaceutyczna 2%. Obecnie ponad 50% klientów operatora stanowią firmy nie pochodzące z Francji.

ID Logistics Polska. 2016 r. był dla nas bardzo dobrym rokiem. Umocniliśmy pozycję lidera i głównego dostawcy usług logistycznych dla sieci handlowych. Nasze grono klientów poszerzyło się o firmy z branży motoryzacyjnej i FMCG. Rozwinęliśmy współpracę z dotychczasowymi klientami, a dzięki ich uznaniu zdobyliśmy tytuł „Operatora Logistycznego Roku 2016“ – nie krył zadowolenia Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Krajowy oddział operatora przyjął strategię dalszego rozwoju na rynku polskim w latach 2017-2019. Wyznaczają ją 3 główne cele: wzmocnienie pozycji lidera w obszarze dedykowanej logistyki kontraktowej, rozwój oferty skierowanej do sieci handlowych i firm z branży FMCG oraz rozszerzenie, w oparciu o międzynarodowe doświadczenie i know-how, zakresu działalności o ofertę dla branż e-commerce, kosmetycznej i odzieżowej. W 2017 roku planowany wzrost obrotów ma wynieść 16%. W Polsce firma znajduje się w pierwszej piątce największych operatorów logistycznych świadczących usługi logistyki kontraktowej.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega