LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
14 marca 2025 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plElektryzująco w dostawach
Transport drogowy

Elektryzująco w dostawach

Ford E-Transit w kilku odmianach

SC

Elektryki przeznaczone do transportu towarów zyskują coraz większą popularność wśród przedsiębiorców, stopniowo zastępując tradycyjne modele spalinowe. Niskie koszty eksploatacji oraz łatwość serwisowania to tylko niektóre z licznych atutów samochodów elektrycznych. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli na rynku jest Ford E-Transit, który zyskał uznanie wielu polskich firm, w tym największych operatorów kurierskich.


Ford E-Transit Courier   |   Fot. Ford

Ford E-Transit Courier. To najmniejszy model z rodziny elektrycznych Transitów. Wraz z tym modelem Ford wyznaczył nowe standardy dla małych furgonetek. Całkowita przestrzeń ładunkowa jest o 25% większa niż w przypadku poprzedniego Couriera. Dzięki temu oraz szerokości między tylnymi nadkolami wynoszącej 1220 mm auto może przewieźć dwie europalety. Objętość przestrzeni ładunkowej wynosi aż 2,9 m3, a dodatkowa funkcja klapy w przegrodzie oddzielającej kabinę kierowcy pozwala na przewiezienie ładunków o długości do 2600 mm. Dopuszczalna ładowność auta wynosi 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy wynosi aż 750 kg.

E-Transita Couriera napędza silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 290 Nm. Baterie można ładować zarówno prądem zmiennym o mocy 11 kW (naładowanie baterii trwa 5,7 godziny) jak i ładowarką prądu stałego o mocy 100 kW. W tym wypadku czas naładowania baterii od 10 do 80% trawa jedynie 35 min. Auto wyposażono również w system One Pedal Drive, który pozwala na kontrolowanie prędkości auta przy wykorzystaniu jedynie pedału przyspieszenia.

Projektując auto nie zapomniano oczywiście o wygodzie pracy kierowcy. Ma on do dyspozycji 12-calowy wyświetlacz zegarów oraz 12-calowy ekran centralny, który obsługuje system teleinformatyczny Ford SYNC4. Auto oferuje również bezprzewodową łączność ze smartofami poprzez systemy AndroidAuto i Apple Car Play, a kierowca ma do dyspozycji pakiet biurowy obejmujący składaną, płaską powierzchnię roboczą i oświetlenie, dzięki którym biurowe obowiązki wykonywane na pokładzie auta stają się przyjemnością.

Ford E-Transit Custom. Elektryczny Ford E-Transit Custom to model, który przejmuje wszystkie funkcjonalne zalety nowego Transita Customa. W pełni elektryczny model:

  • Występuje w dwóch wariantach długości L1 i L2

  • Wersja van oferuje kubaturę ładunkową do 6,8 m3 oraz ładowność do 1100 kg

  • Oferuje najwyższą w tej klasie dopuszczalną masę holowanej przyczepy wynoszącą 2300 kg

  • Występuje w wersji van z podwójną kabiną, z trzema miejscami w drugim rzędzie i stałą przegrodą

  • Dostępny jest w wersji kombi z maksymalnie ośmioma miejscami dla pasażerów

Do napędu auta służy silnik o mocach 100 lub 160 kW (135 lub 217 KM), z których każdy dysponuje momentem obrotowym 415 Nm. W ofercie znajdziemy także model E-Transit MS-RT, który napędzany jest silnikiem o mocy 210 KM.

Maksymalny zasięg auta, dzięki baterii o pojemności 64 kW wynosi 327 km, a model ten jest także pierwszym w historii, w którym zastosowano standardowo montowaną we wszystkich wersjach pompę ciepła EVI powietrze-woda. E-Transita Customa można ładować za pomocą ładowarki pokładowej o mocy 11 kW (czas ładowania to 7,8 godziny) lub na szybkich stacjach ładowania z maksymalną mocą 125 kW. W tym przypadku od 10 do 80% stanu bateria naładuje się w 41 min, a podczas testów laboratoryjnych już po 5 minutach zasięg auta wzrósł o prawie 38 km.

Dzięki zaawansowanemu systemowi rozrywkowo-informacyjnemu SYNC4 auto wyposażone jest także w pełen zakres najnowszych rozwiązań z zakresu teleinformatyki, a klienci – podobnie jak w większym E-Transicie mogą wyposażyć je w system Pro Power Onboard wyposażony w gniazdka 230 V o łącznej mocy 2,3 kW służący do zasilania zewnętrznych urządzeń, gdy nie ma dostępu do źródła prądu.

Użytkownicy mogą wybierać spośród czterech wersji: Trend, Limited, Sport oraz MS-RT.

Ford E-Transit. To pierwsze zaoferowane na szeroką skalę elektryczne auto dostawcze z rodziny Forda. Dostępny jest w trzech długościach nadwozia L2, L3 i L4, dwóch wysokościach H2 i H3, jak o Van, Van brygadowy oraz podwozie z pojedynczą kabiną, która pozwala na dostosowanie auta i jego zabudowy do indywidualnych potrzeb. Maksymalna ładowność auta wynosi do 1758 kg, a maksymalna przestrzeń ładunkowa może dochodzić do 15,1 m3.

Umieszczone pod podłogą akumulatory mają standardową pojemność użytkową na poziomie 67 kWh, a do napędu służy sinik o mocy 184 lub 269 KM. Samochód może być ładowany prądem zmiennym (ładowarka pokładowa do 11 kW) oraz prądem stałym. Czas ładowania samochodu od 0 do 100% prądem zmiennym o mocy 11 kW wynosi 8,2 h, podczas gdy naładowanie go prądem stałym o mocy 115 kW od 15 do 80% trwa 34 minuty.

Ford zaprezentował także E-Transita w wariancie z przedłużonym zasięgiem. Nowy akumulator ma zwiększoną pojemność do 89 kWh. Pozwala to zwiększyć zasięg E-Transita o 28% – do 402 km. Dodatkowo maksymalna moc ładowania prądem przemiennym została zwiększona z 11 kW do 22 kW dzięki czemu pełne naładowanie akumulatora prądem zmiennym zajmie mniej niż 6 godzin. Zwiększona została także zdolność ładowania prądem stałym. Podniesiona do 180 kW maksymalna moc ładowania pozwala już po 10 minutach uzyskać dodatkowe 116 km zasięgu, a ładowanie baterii od 10 do 80% trwa jedynie 28 minut. Dodatkowo w standardowym wyposażeniu tej wersji znajdziemy układ pompy ciepła.

Elektryczny minibus. Wraz z prezentacją modelu o wydłużonym zasięgu Ford wzbogacił linię E-Transita o nową konwersję elektrycznego minibusa, który jest objęty wsparciem producenta. Model ten może przewieźć do 15 osób. Podstawą do jego powstania jest wyposażona w okna wersja L3 o DMC 4250 kg, a za przebudowę odpowiada turecka firma ISRI.

Modele zelektryfikowane czyli hybrydy typu Plug-In. Zelektryfikowane wersji Transita to także hybrydy typu Plug-In z możliwością ładowania baterii z gniazdka, które choć w swoim napędzie wykorzystują silnik benzynowy, to zapewniają jazdę w trybie czysto elektrycznym.

Pierwszym z nich jest całkowicie nowy Ford Transit Connect PHEV, który swoimi gabarytami plasuje się pomiędzy modelami Courier i Custom. Jego zaawansowany hybrydowy układ napędowy pozwala uzyskać zasięg w trybie elektrycznym do 110 km, a baterię można ładować zarówno prądem stałym (do 50 kW), jak i przemiennym (do 11 kW). Łączna moc układu napędowego wynosi 150 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 350 Nm. Maksymalna ładowność dochodzi do 740 kg, przestrzeń ładunkowa w wersji krótkiej to 3,1 m3, przedłużonej - 3,7 m3, a dopuszczalna masa przyczepy – 1400 kg.

Transit Custom Plug-In Hybrid. Kolejnym modelem wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu PHEV jest nowy Transit Custom Plug-In Hybrid. Jego napęd łączy w sobie 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh. Zapewnia to łączną moc maksymalną 232 KM i pozwala na jazdę z zasilaniem w pełni elektrycznym na dystansie do 54 km. Co ciekawe napęd ten trafił też do modelu Transit Custom Nugget, czyli nowoczesnego kampera w najnowszej odsłonie.

[ materiały Ford ]


Fot. Ford

Fot. Ford


« powrót
Biuro Brokerskie Omega