GEFCO i Scania logistycznie razem
Obsługa wszystkich fabryk Scanii w Europie
GEFCO, ważny gracz w logistyce dla przemysłu i europejski lider w logistyce dla branży motoryzacyjnej, rozszerza współpracę z producentem samochodów ciężarowych i autobusów SCANIA. Prowadzona przez GEFCO Polska obsługa logistyczna obejmuje konsolidację towarów od kilkudziesięciu producentów z kraju, a następnie dostawę do wszystkich fabryk SCANII w Europie.
Bezpośredni transport na linie produkcyjne w pięciu krajach jest realizowany codziennie z magazynu GEFCO Polska w Plewiskach k. Poznania. To przykład modelowej współpracy, która towarzyszy projektom prowadzonym dla innych klientów.
Scania i GEFCO rozpoczęły współpracę w 2015 roku. Początkowo jej zakres obejmował dostawy
z magazynu konsolidacyjnego ówczesnego partnera logistycznego do fabryk producenta pojazdów. Współpraca przebiegała tak pomyślnie, że GEFCO przejęło również proces konsolidacji towarów - czyli kompleksowy odbiór części i podzespołów od wszystkich dostawców Scanii z Polski i Litwy, którzy produkują m.in. konstrukcje ramowe, elementy karoserii czy wiązki elektryczne.
Most między dostawcami z Polski i fabrykami Scanii. Towary od dostawców z różnych regionów Polski, Litwy i Łotwy przewożone są za pośrednictwem sieci GEFCO do magazynu konsolidacyjnego w Plewiskach. Odbywa się to na trzy sposoby. Pierwszym z nich jest dostawa bezpośrednia transportem całopojazdowym. Kolejnym modelem odbioru jest tzw. milk run. W tym przypadku optymalizacja transportu jest możliwa dzięki zbieraniu towarów od kilku dostawców. Wypełnione auto dojeżdża do magazynu konsolidacyjnego GEFCO, gdzie towar jest ustawiany w sekwencje uwzględniające dalszy transport bezpośrednio na linie montażowe w fabrykach Scanii. Trzecim rozwiązaniem jest transport drobnicowy najmniejszych partii towarów do regionalnych cross-docków. Po przeładunku części są transportowane do magazynu konsolidacyjnego w Plewiskach, a dalej do fabryk Scanii.
Zakłady produkcyjne Scanii posiadają niskie bufory magazynowe, a dostawy są realizowane w trybie Just in Sequence. Dlatego poza terminowością, kluczowa jest kolejność ułożenia towaru, zgodnie z zapotrzebowaniem linii produkcyjnej. Części trafiają do zakładów klienta w Belgii, Francji, Holandii, Polsce oraz w Szwecji. Nieco inaczej wygląda obsługa logistyczna fabryki Scanii w Słupsku, produkującej autobusy i podwozia autobusowe. Transporty do polskiej fabryki odbywają się
z pominięciem magazynu konsolidacyjnego, a przez regionalne cross-docki przechodzi tylko część towarów od dostawców.
GEFCO odpowiada również za transport pustych pojemników przewozowych, które prosto z europejskich fabryk Scanii trafiają do magazynu firmy zewnętrznej w Eschweiler (Niemcy). Tam przechodzą przegląd serwisowy i ponownie są przewożone przez GEFCO do dostawców z Polski i krajów bałtyckich.
Partnerska współpraca kluczem do sukcesów. Optymalizacja kosztów obioru towarów od dostawców była istotnym punktem przetargu, ale równie ważne było doświadczenie w obsłudze sektora motoryzacyjnego i wysoka jakość obsługi, która wyraża się m.in. w terminowości dostaw. - Logistyka dla branży motoryzacyjnej i przemysłu to nasza specjalność. Cieszy nas, że kolejna firma docenia nasze zaangażowanie oraz możliwość dopasowania operacji logistycznych do jej indywidualnych potrzeb. Nowy magazyn konsolidacyjny GEFCO w Plewiskach gwarantuje klientom pełną elastyczność oraz dalszy rozwój skali biznesu – podkreśla Radosław Różycki, Kierownik ds. Kluczowych Klientów z GEFCO Polska.
GEFCO wykonało doskonałą pracę podczas całego procesu wdrażania nowego kontraktu. Ich poświęcenie, uwaga i dbałość o szczegóły oraz jakość sprawiają, że ten projekt przynosi naszej firmie olbrzymią satysfakcję - podkreśla Henrik Nilsson, Flow Engineer, Supply Chain Networks, Scania.
Pracownicy obu firm spędzili dużo czasu na etapie wdrożenia, zarówno w Szwecji jak i w Polsce. Co więcej, w rozmowach uczestniczyli również dostawcy. - Partnerstwo na tak wysokim poziomie oraz otwarte rozmowy na temat oczekiwań i potencjalnych wyzwań przynoszą najwięcej korzyści. To jest właśnie clou tego, co rozumiemy poprzez bycie dla naszego klienta „partnerem bez granic”. Wspólna praca oraz synergia pomysłów i wiedzy, przyczynia się do tworzenia nie tylko rozwiązań optymalnych dla klienta, ale także do budowania długoterminowych relacji. To wszystko pozwala nam eksplorować nowe obszary, w których będziemy mogli w przyszłości oferować klientowi usługi GEFCO – dodaje Różycki.
[ info prasowe GEFCO ]
« powrót