Gorzów Wielkopolski Wschodni - nowy przystanek ułatwi podróże
Nowy przystanek w Gorzowie od czwartku zapewni pasażerom pociągów regionalnych i dalekobieżnych dobrą obsługę. Rozpocznie się modernizacja dwukilometrowej estakady na głównej trasie kolejowej Tczew – Kostrzyn. Przebudowany będzie peron na stacji Gorzów. Prace realizowane są w ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., wartego 111 mln zł.
Gorzów Wielkopolski Wschodni od 20 kwietnia przejmie obsługę pasażerów wszystkich pociągów z kierunku Krzyża. Dla pasażerów pociągów regionalnych, kontynuujących podróż pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem, pomiędzy nowym przystankiem i stacją Gorzów Wielkopolski, będzie zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa, dostosowana do godzin kursowania pociągów. Trzy pociągi PKP InterCity skończą i rozpoczną kursy na przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni.
Nowy przystanek posiada długą wiatę i ma zamontowane oświetlenie. Jest wyposażony w ławki, tablice i gabloty informacyjne. Wysoki peron ułatwia dostęp do pociągów. Płyty peronowe mają zaznaczony pas bezpieczeństwa, m.in. pas o fakturze wyczuwalnej dla osób niewidomych. Pochylnia peronowa zapewnia dostęp do peronu dla osób o ograniczonej mobilności. Kończą się prace przy szklanej ścianie od ul. Teatralnej.
Prace na estakadzie. Budowa przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni jest częścią dużego projektu związanego z modernizacją gorzowskiej estakady kolejowej. Otwarcie nowego przystanku umożliwia przystąpienie do zasadniczych robót na obiekcie, które wymagają wstrzymania ruchu kolejowego. Roboty rozpoczną się od wiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego i będą postępować w obu kierunkach. Obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym ponad 50 nisz. Na estakadzie zostanie wykonany nowy tor. Zmodernizowanych będzie 5 wiaduktów stalowych i przejście pod torami.
Prace na stacji Gorzów Wielkopolski. Projekt PLK obejmuje też kompleksową przebudowę nieczynnego peronu nr 2 na stacji Gorzów Wielkopolski. Peron zostanie wyposażony w nowe oświetlenie, elementy małej architektury i system informacji pasażerskiej. Winda ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania. Odnowiony zostanie tunel stacyjny i przejście na peron. Zamontowany system monitoringu – na peronie i w przejściu tunelowym – podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża /i dalej w kierunku Piły lub Poznań– Warszawa/ oraz w kierunku Kostrzyna.
Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji Gorzów Wlkp. oraz zwiększy możliwości stacji dla przewoźników pasażerskich.
Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto).
Umowa realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.2-12.1 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I - Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”, współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.
[ PKP PLK ]
« powrót