Grupa Raben na przekór Brexitowi
Wielka Brytania to światowy gracz w handlu. Według danych WTO za 2013 rok Zjednoczone Królestwo było 8. globalnym eksporterem z udziałem 2,9 proc. i 6. importerem z udziałem 3,5 procent. Według Office for National Statistics (ONS) w 2013 roku łączną wartość brytyjskich obrotów handlowych ze światem obliczono na ok. 717 mld funtów.
Grupa Raben od blisko dziesięciu lat świadczy usługę codziennego serwisu drobnicowego między Polską a Wielką Brytanią, od pięciu lat miedzy Niemcami a Wielką Brytanią. Za sprawą dobrej infrastruktury przesyłki codziennie docierają w krótkim terminie, od 48 godzin z Niemiec i od 48-72 godzin z Polski, do odbiorców w Wielkiej Brytanii lub od eksporterów w Wielkiej Brytanii do odbiorców działających w Polsce i w Niemczech.
Od lipca 2016 roku Grupa Raben uruchomiła kolejne bezpośrednie linie do Bristolu i Manchesteru.
Oprócz codziennych połączeń do Dartford (Londyn) i Birmingham udostępniono w tygodniu dwa dodatkowe do Manchesteru i jedno dodatkowe do Bristolu. Za sprawą tej oferty Grupa Raben zapewnia bezpośredni dojazd aż do czterech głównych ośrodków dostawy, brak przeładunków i dojazd jak najbliżej miejsca rozładunku.
Pomimo niepewnej sytuacji związanej z niekorzystnym wynikiem referendum na temat wyjścia Wielkiej Brytanii z UE, wierzymy, że oferując tak elastyczne rozwiązanie maksymalnie wspieramy naszych Klientów we współpracy z ich kontrahentami. W zależności od dalszego scenariusza rozmów Wielkiej Brytanii z UE i przyjętego wariantu współpracy, dostosujemy usługę do nowo obowiązujących przepisów. W grę może wchodzić obrót celny czy spowolniony ruch pasażerski na granicy z Wielką Brytanią. Mówi się również o tym, że Wielka Brytania może nie skorzystać z art. 50 traktatu i nie złożyć wniosku o wystąpienie z Unii Europejskiej. Władze zdają sobie z pewnością sprawę z następstw ekonomicznych takiej decyzji. W takich samych czy nowych warunkach ekonomicznych Grupa Raben wraz z brytyjskim partnerem spedycyjnym zaoferuje swoim Klientom najbardziej elastyczne rozwiązanie, aby zapewnić usługę w oparciu o najkrótszy czas przejazdu i optymalne koszty – komentuje Sylwia Maciejewska, Dyrektor ds. Sieci Partnerskiej w Grupie Raben.
« powrót