LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plInnowacyjna konstrukcja i zaawansowana technologia
Transport drogowy

Innowacyjna konstrukcja i zaawansowana technologia

Chłodnie do m.in. transportu żywności przyjazne dla środowiska

AS

Hybrydowy naczepowy agregat chłodniczy firmy Thermo King, SLXi Hybrid, otrzymał Europejską Nagrodę Transportową za Zrównoważony Rozwój w roku 2018, w kategorii „systemy chłodzenia i ogrzewania pojazdów”.

To wyróżnienie za innowacyjną konstrukcję i zastosowane technologie przyjazne dla środowiska naturalnego, będące zarazem próbą odpowiedzi na problemy dotyczące braku równowagi w eksploatacji zasobów energetycznych.

Budowa. W skład wspomnianego układu chłodniczego wchodzi agregat Thermo King SLXi oraz zespół napędowy EnviroDrive firmy Frigoblock. Zespół ten zawiera alternator montowany do silnika ciągnika oraz napęd z falownikiem, który zapewnia stałe zasilanie elektryczne, co umożliwia pracę agregatu po wyłączeniu jego silnika wysokoprężnego.

Agregat wykorzystuje najnowszej generacji czynnik chłodniczy R-452A o niskim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego (GWP), co znacznie przyczynia się do ograniczenia oddziaływania na środowisko. Odznacza się on również cichą pracą, co ułatwia klientom dostęp do części miasta, w których obowiązuje ograniczenie poziomu hałasu.

Dla produktów wrażliwych. We współpracy z niemieckim dealerem EURAM i firmą MJ Transport GmbH z Dortmundu, Thermo King i Frigoblock w zeszłym roku przeprowadziły szczegółowe testy pracy agregatu (o czym pisaliśmy także w zeszłym roku) w rzeczywistych warunkach pracy. Przez kilka miesięcy ciągnik z naczepą wyposażoną w system SLXi Hybrid przewoził produkty zamrożone oraz wrażliwe na temperaturę produkty świeże i rośliny na trasach pomiędzy Niemcami, Holandią i Belgią.

MJ Transport podali po testach, iż agregat naczepowy wymagał tylko jednego tankowania w ciągu dwóch miesięcy testów, podczas gdy konwencjonalne agregaty wymagają uzupełniania paliwa przeciętnie co 1,5 - 2 tyg. Równocześnie wzrost zużycia paliwa przez ciągnik wyniósł tylko 0,6 l na 100 km. Ciągła praca agregatu z wysoką wydajnością umożliwiła bardzo precyzyjną kontrolę temperatury i poprawę obiegu powietrza co pozwoliło na stworzenie oszczędnych kosztowo warunków w przestrzeni ładunkowej o kontrolowanej temperaturze do przewozu delikatnych produktów. Jest to np. doskonała metodą do transportu roślin i kwiatów.

Nagroda. Europejska Nagroda Transportowa za Zrównoważony Rozwój przyznawana jest co dwa lata przez HUSS-VERLAG GmbH, niemieckiego wydawcę magazynu „Transport”, aby uhonorować firmy z branży transportowej i pojazdów użytkowych, które podejmują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Niezależne jury złożone jest z przedstawicieli biznesu, nauki, stowarzyszeń branżowych i mediów, a wręczenie nagród odbyło się podczas oficjalnej ceremonii w Monachium.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega