LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plInwestycja w rozwój gliwickiego terminala
Transport szynowy

Inwestycja w rozwój gliwickiego terminala

Rośnie jego znaczenie dla transportu intermodalnego

Janusz Mincewicz

Gliwicki terminal PKP Cargo został wyposażony w nowoczesny reachstacker Kalmar DRG450, który jest jednym z dwóch, jakie będą już niedługo obsługiwać pociągi operatorsko-intermodalne PKP Cargo Connect.


Gliwicki terminal PKP Cargo został wyposażony w nowoczesny reachstacker Kalmar DRG450   |   Fot. Janusz Mincewicz

PKP Cargo podkreśla, że terminal PKP Cargo Connect w Gliwicach-Sośnicy inwestując w nowoczesny sprzęt, zwiększa swoją przepustowość. To ważne, gdyż rośnie znaczenie Gliwic na międzynarodowych szlakach handlowych. Sieć pociągów Connect Operator jest stale rozszerzana, a terminal w Gliwicach już teraz jest jednym z ważniejszych punktów na ich trasie. Dlatego ważne jest inwestowanie w nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają usprawnienie obsługi kontenerów, czemu służy nowy reachstacker – podkreśla największy polski kolejowy przewoźnik towarowy.

Przerzucamy z dróg na tory. Witold Strobel, członek zarządu ds. operacyjnych PKP Cargo Connect zachwala, że zaletą Kalmara jest możliwość składowania kontenerów w pięciu warstwach i do trzech rzędów, i zapowiada następną doposażenie gliwickiego terminala. Kolejna maszyna z łapami do chwytu dolnego, tzw. piggybackiem zostanie uruchomiona w już w przyszłym miesiącu. W ten sposób realizujemy politykę przerzucania większych wolumenów ładownych z dróg na tory. Ten nowoczesny sprzęt znacznie podnosi wydajność pracy terminala, co jest ważne w kontekście rosnącego rynku intermodalnego – mówi Witold Strobel, i zwraca uwagę, że nowoczesny sprzęt znacznie podniesie wydajność pracy terminala, co jest istotne w kontekście ciągle rosnącego rynku intermodalnego.

Dzięki zakupowi nowego urządzenia jesteśmy w stanie zwiększyć liczbę przeładowywanych kontenerów, a tym samym sprawniej realizować zamówienia naszych kontrahentów. Jest to szczególnie ważne w czasie, kiedy rynek przewozów intermodalnych rośnie - podkreśla .

Wzrost do 130 tys. TEU. W 2020 r., pomimo epidemii koronawirusa, ruch w gliwickim terminalu PKP Cargo wzrósł z 36 432 TEU w 2019 r. do 40 629 TEU (gate in) w 2020 r. A po zmodernizowaniu bazy maszynowej jego zdolność przeładunkową wzrośnie aż do 130 tys. TEU. Działania PKP CARGO Connect mają związek z planowanymi projektami i przygotowaniem rozwiązań pod nowych klientów. Spółka realizuje z Gliwice stałe przewozy kontenerów do włoskiej Piacenzy i ma bezpośrednie połączenie z Małaszewiczami, zwanymi bramą do UE na Nowym Jedwabnym Szlaku.

Niedługo terminal zyska nowe połączenia w ramach projektu Connect Operator z polskimi portami oraz z Turcją. Spółka obsługuje również połączenia w eksporcie europejskich towarów do Azji, między innymi do Chongqing w Chinach. Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, mówi, że działalności PKP Cargo Connect to jeden z ważnych elementów strategii Grupy PKP Cargo. Bo przewozy intermodalne i usługi logistyczne to fundament naszego rozwoju. Na rynku nie ma już bowiem przyszłości dla tradycyjnych przewoźników kolejowych opartych na transporcie ładunków masowych, gdyż przyszłością kolei jest intermodal. Dlatego bardzo pozytywnie trzeba ocenić to, że nasza spółka zależna inwestuje w rozwój swojego terminala w Gliwicach. Dzięki temu poprawi jakość obsługi klientów i podniesie swoją pozycję na konkurencyjną rynku – podkreśla prezes Warsewicz.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega