IV Konferencja Logistyczna w Gliwicach
Dobre perspektywy przed Śląskiem
W Gliwicach odbyła się czwarta już konferencji "Logistyka Inwestycje Przyszłość", której organizatorem był gliwicki Urząd Miasta.
Wśród gości i prelegentów byli m.in. Adam Neumann - wiceprezydent Gliwic, ekonomista Ryszard Petru, były poseł Parlamentu Europejskiego Paweł Kowal, Anna Basara - koordynator projektu CCCIL w firmie Mueller die Lila Logistik oraz Piotr Wojaczek - prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Dobre położenie. Na tegorocznej konferencji starano się odpowiedzieć na pytania: jak kształtuje się dziś logistyczna mapa świata i jak będzie się zmieniała w obliczu bieżącej sytuacji geopolitycznej i walutowej?, jakie miejsce w tym układzie zajmuje Unia Europejska, Polska, Śląsk i Gliwice?, jakie czynniki wspierające inwestycje mogą pomóc Gliwicom w zajęciu miejsca na podium w europejskich rankingach logistycznych?
Podczas ubiegłorocznej konferencji wielu ekspertów podkreślało, że Śląsk jest skazany na sukces. Wiemy, że na ten sukces musimy zapracować właściwymi i przemyślanymi decyzjami, bo dobre położenie to za mało – powiedział prezydent Gliwic dr Zygmunt Frankiewicz, otwierając konferencję. Uczestnicy spotkania zwracali uwagę na dobre położenie Gliwic, przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A4 oraz na ich wysoką pozycję na polskim rynku logistycznym.
Gliwice to potentat logistyczny, który oferują prawie 327 tys. m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej w 7 parkach przemysłowych. Sprawia to, że są największym lokalnym rynkiem Górnego Śląska, odpowiadającym aż za 22 % istniejących zasobów. Obiekty magazynowe są zlokalizowane w dwóch głównych skupiskach, z których oba są w pobliżu autostrady A4. To Rejon Południowo-Wschodni (Logicor Gliwice I & II, Tesco BTS) oraz Rejon Północno-Zachodni (Segro Logistics Park Gliwice, Segro Business Park Gliwice, Diamond Business Park Gliwice).
Poza znakomitą lokalizacją na przecięciu autostrad, kluczową zaletą Gliwic jako ośrodka przemysłowo-logistycznego, jest duża dostępność działek inwestycyjnych, a zwłaszcza tych dobrze skomunikowanych z węzłami drogowymi. Planując dalszy rozwój, główni gracze rynkowi, tacy jak Goodman, Panattoni, Prologis, Segro czy Logicor zdążyli już zbudować swoje portfele nieruchomości gruntowych – podkreślali uczestnicy konferencji.
ŚCL. Miasto jest prawie 80% udziałowcem Śląskiego Centrum Logistyki. ŚCL położone nad Kanałem Gliwickim w Gliwicach – Łabędach, ma powierzchnię 47,6 ha oraz dogodną lokalizację. Leży przy skrzyżowania dwóch transeuropejskich korytarzy transportowych: III - Berlin/Drezno-Wrocław-Lwów-Kijów i IV - Gdańsk-Katowice-Żylina.
W skład ŚCL wchodzą magazyny o łącznej powierzchni ponad 18 tys. m2, pomieszczenia biurowe o powierzchni 3 tys. m², place składowe o pojemności 200 tys. t oraz parkingi dla samochodów ciężarowych. Centrum posiada również: węzeł transportu intermodalnego z dostępem do sieci połączeń drogowych, kolejowych (stacja i bocznica, łącznie 11 km torów) i wodnych oraz terminal kontenerowy, terminal celny i wolny obszar celny.
« powrót