Kolejowe bocznice wracają do Grupy Azoty
CTL Logistics skupi się na przewozach kolejowych
Grupa Azoty podpisała 6 XII porozumienie z CTL Logistics ws. m.in. przejęcia spółek celowych, a tym samym konsolidacji działalności bocznic w Kędzierzynie i Puławach. Oznacza to, że od 1 I 2018 r. wszystkie spółki zarządzające bocznicami w Grupie Azoty znajdą się w strukturach Grupy.
Konsolidatorem usług bocznicowych będzie Grupa Azoty Koltar, natomiast CTL Logistics pozostanie strategicznym partnerem Grupy w obszarze przewozów.
Konsolidacja to jeden z fundamentów zaktualizowanej w maju strategii Grupy. Wszędzie tam, gdzie pozwoli ona na wykorzystanie efektu synergii i wzmocnienie organizacji będzie ona realizowana – powiedział dr Wojciech Wardacki, prezes zarządu Grupy Azoty S.A.
Przekazujemy Grupie Azoty efektywnie działające zaplecza logistyczne, wyposażone m.in. w nowoczesne systemy zarządzania ruchem kolejowym oraz wykwalifikowaną i kompetentną kadrę – skomentował Grzegorz Bogacki, prezes i dyrektor zarządzający CTL Logistics. Zgodnie z nową strategią koncentrujemy się na naszej podstawowej działalności i dynamicznie rozwijamy przewozy kolejowe dla przedstawicieli kluczowych sektorów przemysłu.
Dzierżawione dotychczas bocznice od początku nowego roku wracają w struktury właściciela czyli poszczególnych zakładów w Policach, Kędzierzynie i Puławach.
Podpisane porozumienie przeszło proces konsultacji z pracownikami przejmowanych spółek. Roszadom w zakresie podmiotów obsługujących bocznice kolejowe towarzyszą zmiany w przepisach polskiego prawa. Otóż zmiana ustawy kolejowej wprowadza rozdzielenie funkcji - zarządca bocznicy nie może być jej operatorem. Równolegle, niezależnie od zmian w ustawie, dobiegły końca dotychczasowe umowy na obsługę bocznic.
« powrót