LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plLubelszczyzna modernizuje swoje tory
Transport szynowy

Lubelszczyzna modernizuje swoje tory

Najpierw Łuków – Parczew, później Lublin – Warszawa

Janusz Mincewicz

PKP PLK podpisały umowę na przebudowę torów, modernizację przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych na 51-kilometrowym odcinku linii Łuków–Parczew.


Wyremontowany peron w Łukowie   |   Fot. Janusz Mincewicz

Wartość tego kontraktu to 22 mln zł. Prace zrealizuje firma Colas Polska. Zgodnie z umową modernizacja ma być wykonana w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy.

Kolejny odcinek. Odcinek Łuków-Parczew to kolejny modernizowany odcinek trasy Łuków–Lublin. W ostatnich latach zmodernizowano odcinek Lublin-Lubartów. Obecnie linia Łuków–Parczew jest nieczynna dla ruchu pasażerskiego. Od 2000 r. odbywa się po niej jedynie ruch towarowy.

Po zakończeniu prac modernizacyjnych w drugiej połowie 2017 r., pociągi pasażerskie pojadą na tej trasie z prędkością 120 km/godz. i umożliwią sprawny, zastępczy transport towarów podczas modernizacji linii Warszawa–Lublin, która rozpocznie się w przyszłym roku.

Szybciej i bezpieczniej. W ramach inwestycji na linii Łuków–Parczew zostaną przebudowane tory, by mógł być po nich prowadzony ruch pasażerski regionalny i międzyregionalny oraz towarowy. Zostaną wymienione szyny, podkłady oraz rozjazdy. Do wyższych prędkości i większego nacisku na oś przebudowane zostaną obiekty inżynieryjne: mosty, wiadukty i przepusty. Będzie to łącznie 12 obiektów o długości eksploatacyjnej od 3,6 m do 5,4 m. 

Duże zmiany nastąpią w zakresie skrzyżowań linii kolejowej z drogami. Z 44 przejazdów kategorii „D” aż 16 zostanie zlikwidowanych, a pozostałe zyskają nową nawierzchnię. W część istniejących przejazdów zostanie podwyższona kategoria do „B” lub „C”, co będzie wiązało się z zabudową urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego.

W 2017 r. Lublin–Warszawa. PLK podpisały też umowę na przebudowę trzech linii na południe od Lublina (nr 69, nr 66, nr 68), które będą wykorzystywane jako objazdowe dla pociągów towarowych. To szczególnie istotne dla zapewnienia obsługi Kopalni Bogdanka. Przedsięwzięcie zapewni też sprawne prowadzenie ruchu pociągów między południem a północą kraju. Prace już się rozpoczęły. Zakończenie zaplanowano na połowę 2017 r. Wtedy PLK planuje rozpocząć zasadnicze roboty na linii Warszawa–Lublin.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega