Modernizacja linii Łódź-Kutno
Po zakończeniu prac pociągi pojadą do 120 km/godz.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowę za blisko 130 mln zł na dokumentację i modernizację linii Ozorków-Łęczyca. To jeden z etapów poprawy komfortu podróży na trasie Łódź–Kutno.
W Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie powstaną nowe funkcjonalne perony. Po modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/godz. Będzie sprawniejszy przewóz towarów. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych.
Linia Łódź–Kutno to trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa–Poznań. Obecnie pomiędzy Ozorkowem i Łęczycą pociągi jadą 70 km/godz. Po zakończeniu prac składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/godz. a towarowe do 100 km/godz.
Dla podróżnych przewidziane są nowe wyższe perony na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów. Będą wyposażone w nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe. Dojścia w poziomie torów dostosowane zostaną do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się.
Sprawniejszy przewóz towarów zapewni przebudowany układ torowy na stacjach Ozorków i Łęczyca. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Na stacji Ozorków zostanie rozbudowane Lokalne Centrum Sterowania, który usprawni kierowanie ruchem kolejowym.
Inwestycja obejmuje ok. 17 km torów, 5 peronów, 2 mosty, 4 przepusty oraz 17 rozjazdów. Wzrost poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego przyniesie modernizacja 10 przejazdów kolejowo-drogowych.
Projekt pn. Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 16 na odcinku Ozorków–Łęczyca od km 35,884 do km 47,397 linii kolejowej nr 16 w ramach projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” zostanie zrealizowany w latach 2019-2022. Prace budowlane ruszą w 2020 r. Wartość podpisanej 29 IX umowy to dokładnie 129,6 mln zł netto. Finansowanie ze środków budżetowych.
W ramach prac na linii Łódź Kaliska–Zgierz–Kutno zostaną wykonane również prace na odcinkach Łódź Kaliska–Zgierz; Zgierz–Ozorków oraz Łęczyca–Kutno. Pierwszy planowany do realizacji jest odcinek Łódź Kaliska–Zgierz.
Po zakończeniu prac na tym odcinku, w 2020 r. rozpoczną się roboty równolegle na dwóch odcinkach: Zgierz–Ozorków i Ozorków–Łęczyca. Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka Łęczyca–Kutno. Trasa Łódź Kaliska-Kutno ma być przebudowana do końca 2023 r.
« powrót