LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plModernizacja odcinka Opole-Kędzierzyn Koźle z nadzorem
Transport szynowy

Modernizacja odcinka Opole-Kędzierzyn Koźle z nadzorem

Projektowanie przewidziano do II połowy 2019 r.

HH

Umowę na pełnienie nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej i robotami budowlanymi przy modernizacji odcinka Opole-Kędzierzyn Koźle na międzynarodowej trasie E 30, podpisały w ubiegłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe i firma Ekocentrum Sp. z o.o. z Wrocławia. Kontrakt ma wartość ponad 9,5 mln zł.


Projekt Opole-Kędzierzyn Koźle to największa inwestycja PLK w woj. opolskim   |   Fot. PKP PLK

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie” jest największą inwestycją PLK w województwie opolskim. W Krajowym Programie Kolejowym jego wartość wynosi blisko 630 mln zł. Modernizacja ma prawie o połowę skrócić czas podróży między stolicą Opolszczyzny a Kędzierzynem Koźle. Zwiększyć się ma również komfort obsługi na 10 stacjach i przystankach.

Modernizacja linii E 30 na odcinku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie obejmuje przebudowę 44 km linii kolejowej. Nowe tory, urządzenia zabezpieczające i sterowania ruchem oraz nowa sieć trakcyjna zapewnić mają szybszy i sprawniejszych przejazd pociągów. Linia zostanie przystosowana do ruchu pociągów z prędkością do 160 km/godz. Na 10 stacjach i przystankach 20 przebudowanych peronów, będzie wyposażonych w nowe wiaty, ławki i oświetlenie oraz dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg z linią kolejową poprawić ma modernizacja 27. przejazdów kolejowo-drogowych. A dla sprawniejszego przejazdu ciężkich składów towarowych odnowionych zostanie 66 obiektów inżynieryjnych m.in. mostów i wiaduktów. Zwiększy się przepustowość trasy, na której obecnie przejeżdża 80-90 pociągów (w tym 50 pasażerskich) na dobę.

Prace obejmą również przebudowę największego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu. Plany zakładają dobudowanie nowej konstrukcji. Każdy z dwóch torów będzie na osobnym moście (obecnie 2 tory są jednym). Projektowanie przewidziano do lipca 2019 r.

Projekt o dokładnej wartości 628,5 mln zł ma zapewnione dofinansowanie ze środków unijnych CEF na przeszło 397,3 mln zł.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega