LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plModernizacja trasy Gniezno-Września-Jarocin
Transport szynowy

Modernizacja trasy Gniezno-Września-Jarocin

Pociągi mają pojechać nią jeszcze w tym roku

HH

W ubiegłym tygodniu w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za 43,6 mln zł na poprawę linii Września–Gniezno. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.


Perony w Gnieźnie   |   Fot. PKP PLK

To kolejna umowa na poprawę trasy Gniezno–Września–Jarocin. Łącznie PLK przeznaczyły na nią prawie 100 mln zł. Inwestycja istotnie poprawi komunikację w Wielkopolsce. Celem inwestycji jest poprawienie komunikacji w Wielkopolsce i przygotowanie tras oraz dobrej obsługi pasażerów w relacjach między Jarocinem, Wrześnią i Gnieznem. Pociągi powinny pojechać linią w grudniu, od nowego rozkładu jazdy 2017/2018.

Roboty budowlane na linii nr 281 między Wrześnią a Gnieznem rozpoczną się na początku sierpnia tego roku, a zakończą pod koniec czerwca 2018 r. Jednak do grudnia wykonawca, którym jest konsorcjum firm Alusta S.A. z Poznania oraz DOLKOM Wrocław Sp. z o.o. zakończy wszystkie prace, które pozwolą, aby od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 pojechały pociągi pasażerskie między Jarocinem a Gnieznem.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rewitalizacja 24 obiektów inżynieryjnych zapewnić ma wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wymieniony zostanie tor na długości przeszło 23 km. Przejazd pociągów przez stacje: Gębarzewo i Czerniejewo usprawni wymiana 9 rozjazdów. Dzięki wykonanym pracom pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/godz. Zwiększy się także przepustowość trasy.

 

Przebudowane zostaną stacje w Gębarzewie, Marzeninie, Czerniejewie i Żydowie. Podróżni skorzystają z wygodniejszych, wyższych peronów. Zaplanowano na nich nowe: wiaty, ławki oraz gabloty i tablice informacyjne. Perony zyskają nową nawierzchnię, lepsze oświetlenie oraz pochylnie i odpowiednie oznakowanie tras dla osób o ograniczonej mobilności. 

To kolejny ważny projekt dla Wielkopolski. Dla tego regionu przewidziano w Krajowym Programie Kolejowym projekty o wartości 5 mld zł – przypomniał Arnold Bresch, członek zarządu PLK.

Poza umową na odcinek Gniezno–Września, zarządca infrastruktury przeznaczyły już ponad 56 mln zł na rewitalizację linii nr 281 między Jarocinem a Gnieznem. Prace obejmowały m.in. tory i obiekty inżynieryjne.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega