Na kursie wzrostu
Nowa strategia przynosi korzyści
Dostawca Systemu Smart Logistics: TIMOCOM - rośnie w 10-procentowym tempie dzięki cyfrowym rozwiązaniom dla branży TSL.
Rok 2018 był dla TIMOCOM niewątpliwie pełen sukcesów. Dużym wydarzeniem była zmiana strategii firmy, którą zaprezentowano na hanowerskich Targach Pojazdów Użytkowych IAA. Bardzo dobrze określa ją nowe hasło firmy: Augmented Logistics, oznaczające rozszerzone, ulepszone, powiększone podejście do logistyki.
Augmented Logistics. W parze ze zmianą hasła nastąpiło również przekształcenie dotychczasowej platformy transportowej TIMOCOM w System Smart Logistics. Nowa optyka wpłynęła na kierunek zmian, jakie zaszły i nadal zachodzą w ramach systemu, na sposób jego wykorzystania, a także na wyniki, które udało się osiągnąć firmie.
Liczba użytkowników, którzy realizowali swoje transporty cyfrowo przy pomocy systemu wzrosła ze 127 tys. (w 2017 r.) do 130 tys., klientów przybyło z 40 tys. do 43 tys., a obroty zwiększyły się o 6,7 mln euro czyli równo 10%, osiągając łącznie 74,6 mln euro.
Kamień, który wywołał lawinę. Dobre wyniki, jakie wypracował TIMOCOM w 2018 r. są zasługą m.in. aplikacji do cyfrowego zarządzania zleceniami w logistyce. Przejście od platformy transportowej do systemu zaprocentowało - komentuje roczny bilans rzecznik prasowy TIMOCOM, Gunnar Gburek. Liczba zleceń transportowych, którymi klienci TIMOCOM zarządzali cyfrowo przy pomocy aplikacji TC Transport Order® wzrosła pięciokrotnie od początku 2017 r.: z 12,9 tys. do 60,8 tys. Klienci TIMOCOM znajdują u nas wszystkie niezbędne narzędzia do cyfrowego połączenia partnerów i procesów w logistyce - dodaje rzecznik.
Wprowadzona jeszcze w 2017 r. aplikacja TC Transport Order® służy do cyfrowego poszukiwania transportu, centralnego zarządzania zleceniami transportowymi i pozwala zawierać transakcje bezpośrednio z poziomu platformy. Zleceniodawcy mogąc wysyłać jednocześnie to samo zapytanie o transport do wielu partnerów biznesowych, zyskując możliwość podejmowania optymalnych decyzji biznesowych w oparciu o aktualne dane rynkowe. Zwiększa to prawdopodobieństwo wybrania najkorzystniejszej oferty. Zleceniobiorcy mają natomiast dodatkową możliwość pozyskania zleceń transportowych przy minimalnym nakładzie pracy i środków. Rozwiązanie ułatwia również zarządzanie zleceniami transportowymi. Informacje kategoryzowane przy pomocy intuicyjnego menu są gromadzone w jednym miejscu, a dzięki temu użytkownik ma do nich łatwy i nieprzerwany dostęp. Również aplikacja giełdy transportowej (TC Truck&Cargo®), która jest kamieniem węgielnym utworzonego w 1997 r. TIMOCOM, w ubiegłym roku odnotowała zwiększoną aktywność użytkowników. Liczba ofert frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych osiągnęła łącznie w 2018 r. 93,9 mln. Dla porównania rok wcześniej było ich o 3,2 mln mniej.
Telematyka. Aplikacja służąca do optymalizacji trasy oraz określania aktualnej lokalizacji pojazdów (TC eMap®) była kolejnym rozwiązaniem intensywnie wykorzystywanym przez użytkowników Systemu Smart Logistics. Przy jej pomocy skalkulowano 32,7 mln tras i monitorowano pozycję 133,3 tys. pojazdów ciężarowych. Dodano kolejne interfejsy telematyczne: z TIMOCOM zintegrowanych jest obecnie 245 dostawców (w 2017 r. było ich 230).
Tak duży zasięg integracji to znaczące ułatwienie dla klientów TIMOCOM, którzy mogą dzięki temu pozyskiwać aktualne informacje o pozycji pojazdów na jednej mapie i udostępniać je wybranym klientom. Korzyścią jest tu niewątpliwe skrócenie łańcucha komunikacji, oszczędność czasu, środków, zwiększenie bezpieczeństwa transportu i zaufania pomiędzy partnerami biznesowymi. W ten sposób TIMOCOM podnosi konkurencyjność swoich partnerów na rynku.
Kierunek: Logistyka 4.0. TIMOCOM wyznaczył sobie misję kształtowania inteligentnej, bezpiecznej i prostej logistyki. Będąc liderem w dziedzinie rozwiązań IT dla sektora TSL działa wielotorowo, m.in. intensywnie analizuje tendencje panujące na rynku, ale przede wszystkim kieruje swoją uwagę w stronę klientów, obserwuje i wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Użytkownicy są bowiem dla TIMOCOM najlepszą inspiracją.
Firma stawia na cyfryzację, automatyzację i optymalizację procesów jako podstawę realizacji haseł Logistyki 4.0. Nieustająco rozwija System Smart Logistics wdrażając liczne aktualizacje. Zwiększona liczba klientów, a co się z tym wiąże rosnący wolumen danych umieszczanych w systemie oraz nowe wyzwania związane z potrzebami rynku niosą ze sobą oczywistą konieczność zwiększenia również liczby zatrudnionych osób. Obecnie wraz z 508 pracownikami (2017: 460) z 30 krajów TIMOCOM ustanowił nowy „rekord” również w tym obszarze.
« powrót