Największe i najważniejsze targi kolejowe
InnoTrans 2018 Berlin
W drugiej połowie września co drugiego roku, odbywają się w Niemczech najważniejsze i największe targi branży kolejowej InnoTrans w Berlinie. To wydarzenie jest absolutnym pewniakiem w kalendarzu branży TSL.
Wszyscy, którzy chcą istnieć w świecie kolei musieli się pojawić w Berlinie. Mnóstwo premier, setki innowacyjnych produktów, dziesiątki tysięcy odwiedzających.
InnoTrans w liczbach. W Berlinie od 18 do 21 IX na ponad 200 tys. m2 w 41 halach i na ponad 3,5 tys. m torów ekspozycyjnych, zaprezentowało się ponad 3 tys. wystawców z 60 krajów świata, w tym oczywiście z Polski (m.in. Pesa, Newag, Medcom czy Track Tec). Hasło targów "The Future of Mobility" wyjaśniało dużo co do głównych założeń imprezy i wiele firm sprostało wyzwaniu. Ponad 140 premier, zarejestrowanych ok. 400 innowacyjnych rozwiązań, a na drogach i torach ponad 150 pojazdów - to w największym skrócie o tym co zostało pokazane.
Jeszcze bogatsze, bardziej innowacyjne, bardziej informacyjne. Znowu udało nam się wyprzedzić dotychczasowy rekordowy rok 2016 i osiągnąć nowe, lepsze wyniki, przede wszystkim pod względem liczby wystawców, prezentowanych pojazdów i światowych premier - powiedział dr Christian Göke, prezes zarządu Messe Berlin. A Matthias Steckmann, dyrektor działu Mobility & Services w Messe Berlin, dodał: InnoTrans już dawno rozrosły się do wiodącej światowej platformy branżowej - to nie tylko wiodące targi branży kolejowej o zasięgu światowym, ale także podstawowa platforma dla całego transportu publicznego.
Premiery "szynowe". Ogromu premier oczywiście nie sposób omówić dokładnie, ale wspomnijmy m.in. o prezentacji nowego pociągu dla berlińskiej kolejki S-Bahn od firmy Stadler (który przy okazji pokazał 6 innych nowości), o szybkim pociągu piętrowym Avelia HorizonTM francuskiego producenta Alstom, o "Velaro Novo" firmy Siemens Mobility, czyli pierwszej na świecie, bardzo ekonomicznej, zrównoważonej i komfortowej koncepcji pojazdu dla szybkich pociągów (mogących osiągać prędkość nawet 360 km/godz.) czy też o propozycji od firmy CRRC Corporation Limited z Chin - nowej lokomotywie manewrowej z napędem hybrydowym Hybrid AC zaprojektowanej specjalnie dla europejskiego transportu szynowego.
Wśród różnorodności oferty mogliśmy także zobaczyć m.in. kompletną betoniarnię na torach na tylko jednym wagonie, niemiecka firma Metawell pokazała nowy system podłogowy ze zintegrowaną izolacją akustyczną i funkcją ogrzewania, a np. Brügger ze Szwajcarii przedstawił innowacje w zakresie czyszczenia tuneli. Polskie firmy także miały się czym pochwalić: swoją europejską premierę miał Impuls 2 firmy Newag, Medcom pokazał m.in. ładowarki SiC do autobusów elektrycznych oraz napęd SiC wykorzystany w tramwajach, Track Tec zaprezentował rozjazd R500 1:12 zintegrowany z napędem elektrohydraulicznym Alstom SmartDrive (HyDrive), a firma Cegielski chwaliła się przedziałowym wagonem 2 klasy typu 111A po gruntownej modernizacji.
Transport publiczny i busy. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także zewnętrzna wystawa autobusów (Bus Display), a swoje pojazdy pokazali m.in. Alstom, Ebusco, Linkker, Solaris (na targach pokazał dwa modele - Urbino 12 electric oraz trolejbus Trollino 12), Van Hool (zaprezentował swój autobus na wodór), Voith i VDL. Gratką dla zwiedzających była możliwość przejechania się owymi busami wokół głównego placu.
« powrót