Nawet dwukrotnie więcej
Grupa Wielton w ofensywie
W Warszawie 6 IV odbyła się w hotelu Marriott konferencja prasowa Grupy Wielton, na której podsumowany został poprzedni rok, ale także, a może przede wszystkim, przedstawiono plany działań i prognozy do roku 2020. A te są niewątpliwie ambitne.
Aktywnie działający Wielton już od 2015 r. konsekwentnie buduje swoją pozycję w Europie przejmując silne, lokalne marki w innych krajach - francuski Fruehauf, włoskie Viberti i Cardi. Akwizycje pozwalają nam wejść na nowe rynki, ale także wzmocniają pozycje na obecnych. Dzięki nim także możemy sięgać po nowe segmenty rynku i nowe rozwiązania produktowe - mówił prezes zarządu Wielton S.A., Mariusz Golec.
Ubiegły rok był rekordowy. Od stycznia 2016 r. wartość spółki podwoiła się - kurs akcji Wielton S.A. na początku kwietnia tego roku wynosił 15,05 zł wobec 7,07 zł z początku roku 2016. Przy zeszłorocznym wolumenie sprzedaży wynoszącym 12,9 tys. szt. (+83% w porównaniu do 2015 r.), przychody wyniosły 1,198 mld zł (+90%), EBITDA 106 mln zł (+75%), a zysk netto 55 mln zł (+63%).
W czym tkwi sukces firmy? Prezes Golec, podkreślał, że: Kluczową rolę pełnią ludzie. To kompetentny i zaangażowany zespół, która daje gwarancję osiągania zamierzonych celów biznesowych. Inwestujemy i będziemy inwestować w kształcenie obecnych i przyszłych kadr oraz pozyskiwanie ekspertów z rynku. Rozwój kapitału ludzkiego to jeden z warunków koniecznych do realizacji strategii wzrostu.
Celem każego, a przynajmniej ambitnego, przedsiębiorstwa jednak nie może być spoczywanie na laurach. Kierując się taką dewizą, także i Wielton zaprezentował w swojej "Strategii Wzrostu 2020" jak mają wyglądać najbliższe lata. Założeniem głównym jest podwojenie biznesu z aktualnych 12,9 tys. szt. do 25 tys. sprzedawanych pojazdów, a co za tym idzie i zwiększenie przychodów ze sprzedaży do 2,4 mld zł. Dzięki temu ma się udać osiągnąć (lub utrzymać) pozycje w pierwszej dziesiątce na świecie, trzecie miejsce w Europie, pierwsze w Polsce i Francji, a także blisko podium we Włoszech i Niemczech (Top 5).
Strategia, jak przekonywał prezes, jest dokładnie przemyślana, a precyzyjne plany mają być konsekwentnie realizowane. Rozwój Grupy w ostatnich latach jest najlepszym dowodem słuszności podejmowanych przez Zarząd decyzji - dodał. Nowe cele są równie ambitne. Wielton ma być postrzegany przez klientów i branżę jako ekspert, który będąc kompetentnym partnerem proponuje najlepsze i najbardziej kompleksowe rozwiązania.
Dwa filary. Drugim - poza akwizycjami - filarem strategii wzrostu Grupy Wielton ma być rozwój organiczny. Grupa poszerzy swoją ofertę produktową m.in. w oparciu o własne Centrum Badawczo-Rozwojowe, we współpracy z ośrodkami naukowymi i kluczowymi klientami. Zamierza również zwiększać swój udział w produktach wysokomarżowych takich jak wywrotki, chłodnie, produkty niszowe.
Do 2020 r. Wielton planuje wybudować zakład do produkcji chłodni, rozbudowywane są linie: montażowa, spawalnicza oraz zabezpieczenia antykorozyjnego KTL. Dynamicznie rozwija się też sieć sprzedaży i serwisowa. Wielton zamierza wybudować cztery Centra Obsługi Klienta, w tym jedno w Afryce.
W ciągu najbliższych lat Grupa Wielton zamierza wydać 160 mln zł, z czego aż 110 mln zł na nowe inwestycje. Ambicje obejmują także poprawę efektywności produkcji o 3% rocznie oraz skrócenie czasu dostaw o 1/4.
« powrót