Nowe centrum w Krakowie
DHL Express otwiera
W Krakowie DHL Express uruchomił nowoczesne centrum logistyczne, w którym będzie można obsłużyć do 400 tys. ekspresowych przesyłek międzynarodowych rocznie. Jest to część dużego planu inwestycyjnego realizowanego w Polsce od kilku lat.
Nowy obiekt, przeznaczony do obsługi międzynarodowych przesyłek kurierskich, został stworzony z myślą o klientach z regionu, którzy chcą rozwijać swoją działalność importową i eksportową za pośrednictwem globalnej sieci DHL Express, która pozwala im na handel z ponad 220 krajami na całym świecie.
Budowa krakowskiego terminala jest częścią największego globalnego programu inwestycyjnego prowadzonego przez DHL Express. W jego ramach tylko w ostatnich latach otworzono między innymi placówki w Katowicach, Wrocławiu, Warszawie, Lublinie, Rzeszowie, Toruniu, Łodzi, a także w październiku ubiegłego roku w Gdańsku. Wszystko w związku ze stale rosnącym wolumenem przesyłek. W ostatnich latach firma odnotowuje roczne wzrosty na poziomie powyżej 20 proc.
Od wielu lat bez przerwy rozwijamy działalność DHL Express na terenie całego kraju. W związku z nieustannie rosnącym wolumenem przesyłek dbamy o niezmiennie wysoki poziom obsługi naszych klientów – mówi Agnieszka Błaś, dyrektor ds. operacji, członek zarządu DHL Express (Poland). Wiąże się to nie tylko z doskonaleniem know-how i rozbudowywaniem kompetencji naszych pracowników, ale również z intensywnym inwestowaniem w infrastrukturę. Każdego roku w Polsce powstają nowoczesne technologicznie obiekty logistyczne DHL Express, jak choćby międzynarodowy terminal lotniczy w Gdańsku, czy właśnie otwarte centrum w Krakowie. Z pewnością nie zamierzamy na tym poprzestać, w przygotowaniu są już kolejne obiekty.
Pod względem wzrostów branży kurierskiej Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się państw na świecie. Wpływa na to w dużym stopniu stale rosnący handel międzynarodowy, a także zyskujący coraz większą popularność transgraniczny e-commerce. Świetne wyniki znalazły swoje odzwierciedlenie w opublikowanym w lutym, opracowanym przez DHL Express raporcie – Global Connectedness Index 2018, który bada światowy poziom globalizacji przez pryzmat międzynarodowych wymian informacyjnych, inwestycyjnych, osobowych, a także handlowych. Pod kątem tych ostatnich Polska zajęła 24 miejsce na 169 przebadanych krajów.
Centrum logistyczne w Krakowie pełni funkcję service center – miejsca z którego każdego dnia wyruszają kurierzy pracujący na terenie Krakowa i okolic. Obiekt został stworzony zgodnie z najnowszymi logistycznymi standardami, z użyciem najnowocześniejszych technologicznych rozwiązań. Pozwoli to na zautomatyzowanie części wykonywanych prac, co znacznie przyczyni się do zwiększenia wydajności i efektywności procesów związanych z obsługiwaniem międzynarodowych przesyłek kurierskich. W ciągu godziny będzie ono w stanie obsłużyć nawet 1500 paczek, co daje wynik 400 000 przesyłek rocznie. Obiekt został wyposażony między innymi w automatyczny system ważąco-mierzący, który zwiększy dokładność w zakresie weryfikacji wagi i wymiarów przesyłek.
Na cały obiekt składa się magazyn o powierzchni niemal 1000 m2, a także przestrzeń biurowa, która została zaaranżowana na 271 m2. Do jego obsługi na stałe zatrudniono 14 pracowników, którzy będą wspierani przez ponad 30 zatrudnionych w regionie kurierów. Gateway został wyposażony w 34 bramy dla samochodów kurierskich, a także 4 specjalne bramy dla transportów liniowych.
« powrót