Nowe działania, nowe możliwości
LOT Cargo wystąpił o certyfikat IATA CEIV Pharma
Na warszawskiej konferencji LOT Cargo, zarząd firmy ogłosił dwie ważne informacje: starania o uzyskanie certyfikatu Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego IATA CEIV Pharma (do końca października), który pozwoli na przewóz leków i wartościowych farmaceutyków, a także uruchomienie, jako jedyna linia lotnicza w Europie Środkowej, procesu cyfrowej akceptacji i weryfikacji towarów niebezpiecznych.
Frederic Leger, dyrektor IATA ds. Lotnisk, Przewozu Pasażerów, Towarów i Bezpieczeństwa | Fot. Cezary Banasiak
Obie aktywności mają być kolejnym krokiem w budowaniu pozycji lidera w lotniczym cargo w naszym regionie Europy. LOT Cargo dynamicznie się rozwija i stawia na innowacyjne rozwiązania, dzięki którym nie tylko upraszczamy procedury, ale także gwarantujemy jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i pełną zgodność z przepisami. Naszą ambicją jest rozwijanie kierunków, którymi jest zainteresowany polski rynek farmaceutyczny. Reagujemy na potrzeby rynku i klientów - powiedział Michał Grochowski, dyrektor LOT Cargo.
Leki i farmaceutyki. Według danych IATA, rynek przewozu produktów farmaceutycznych to 13,4 mld dol. Uzyskanie specjalnego certyfikatu CEIV Pharma (Centre of Excellence Independent Validators Pharma IATA) pozwoli LOT Cargo na dostęp do rynku o wartości przekraczającej 100 mln zł. By jednak to się stało musi spełnić szereg rygorystycznych warunków określonych przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA, w tym np. zapewnienie odpowiedniej temperatury na całej trasie przewozu (w większości produkty farmaceutyczne powinny być transportowane w temperaturze od 2 do 8 st. C). Certyfikacja dotyczy także pracowników - personel spółki musi odbyć specjalne szkolenia zarówno w zakresie procedur handlingowych (bezpośredniego fizycznego kontaktu z towarami), jak i w przygotowywaniu i postępowaniu z dokumentami. Certyfikacji podlegają jednocześnie partnerzy LOT Cargo, m.in. firmy transportowe obsługujące dowóz leków na lotniska i ich odbiór z docelowych portów lotniczych.
Obecny na konferencji Frederic Leger, dyrektor IATA ds. Lotnisk, Przewozu Pasażerów, Towarów i Bezpieczeństwa potwierdził, że finał starań LOT Cargo jest blisko: Spełnienie standardów certyfikatu CEIV Pharma będzie ostatecznym potwierdzeniem, że LOT jest przewoźnikiem, który w sposób bezpieczny i profesjonalny dostarcza produkty farmaceutyczne wszystkim podmiotom z branży lekarskiej, a więc docelowo pacjentom, których życie i zdrowie zależy właśnie od szybkości i jakości dowozu tych produktów. Cieszymy się, że LOT już wkrótce oficjalnie będzie jednym z przewoźników, który doszedł do perfekcji w przewożeniu wrażliwego na czas i temperaturę ładunków cargo. Towary farmaceutyczne, które LOT Cargo planuje transportować po uzyskaniu certyfikatu, to m.in. insulina (której Polska jest jednym z największych producentów), a także antybiotyki i szczepionki. Zamierza także zająć się transportem produktów dla weterynarii.
Cyfryzacja. Obok ważnego starania o certyfikat udało się LOT Cargo już w kwietniu zakończyć proces wdrożenia narzędzia umożliwiającego cyfryzację procesu akceptacji i weryfikacji materiałów niebezpiecznych, co zarazem sprawiło, iż w Europie Środkowej i Wschodniej. Chcemy by klienci mieli pewność, że LOT Cargo zapewnia efektywny i jednocześnie bezpieczny transport towarów. Przewóz materiałów niebezpiecznych wymaga szczególnej dbałości o każdy szczegół. DG AutoCheck pozwoli cyfrowo obsługiwać transport tych materiałów, a więc zapewnić procesowi najwyższą dokładność zarazem przy zachowaniu odpowiedniego tempa – skomentował Michał Grochowski.
DG AutoCheck to cyfrowe rozwiązanie umożliwiające bardziej efektywne zarządzanie transportem towarów niebezpiecznych drogą powietrzną, zwiększające jednocześnie bezpieczeństwo i wydajność oraz gwarantujące pełną zgodność z przepisami. LOT jako jedna z pierwszych linii lotniczych wprowadziła DG AutoCheck, dzięki czemu stał się liderem w cyfrowej ewolucji łańcucha dostaw towarów niebezpiecznych. Klienci LOT Cargo skorzystają na usprawnieniu obiegu dokumentacji elektronicznej w całym łańcuchu dostaw, a branża ładunków lotniczych będzie o jeden krok na drodze do pełnej digitalizacji procesu transportu - dodał Frederic Leger.
« powrót