Nowe pociągi dużych prędkości ruszają na tory
ICE3neo Siemensa przekazane do użytku w rekordowym czasie
Deutsche Bahn (DB) wprowadza najnowszą generację ICE do użytku około tydzień wcześniej niż pierwotnie planowano. Nowy ICE 3neo wyruszył w inauguracyjny rejs z pasażerami między Frankfurtem nad Menem, a Kolonią. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią i przerwanych łańcuchów dostaw na całym świecie, produkcja pociągu przez Siemens Mobility odbyła się w rekordowo szybkim tempie - zaledwie dwa i pół roku po zamówieniu pociągu w lipcu 2020 r.
Dzięki tej inwestycji DB odmładza i rozszerza swoją flotę dalekobieżną. Do 2029 r. DB zainwestuje 10 miliardów euro w nowe pociągi, w tym 73 ICE 3neo. Z maksymalną prędkością 300 km/h, ICE 3neo jest ważnym czynnikiem w planowanych przez DB ogólnokrajowych zsynchronizowanych rozkładzie jazdy. Zapewniając 32 tys. dodatkowych miejsc pociągi pomogą zaspokoić potrzeby rosnące zapotrzebowanie na transport szynowy w Europie.
Nowy ICE oznacza postęp na kolei – szybki, cyfrowy, bez barier. Początkowo tutaj między Frankfurtem a Kolonią, wkrótce w całych Niemczech. 73 nowe pociągi z 32 tys. dodatkowych miejsca wniosą znaczący wkład w realizację ogólnokrajowej synchronizacji rozkład jazdy. To przybliży nas o kolejny krok do celu, jakim jest podwojenie liczby pociągów pasażerów w ciągu najbliższych ośmiu lat – powiedział Michael Theurer, parlamentarny sekretarz stanu przy federalnym ministrze ds. Transport.
Razem z Deutsche Bahn przyspieszamy. Siemens Mobility jeszcze nigdy nie dostarczył tak szybko nowego pociągu ICE. Ten sukces był możliwy przede wszystkim dzięki znakomitej współpracy z DB, ale także ponieważ ICE 3neo jest oparty na naszej sprawdzonej platformie Velaro. Mimo że zbudowaliśmy i dostarczyliśmy pociąg w rekordowym czasie, byliśmy w stanie wprowadzić do pociągu wiele innowacji, które jeszcze bardziej zwiększą komfort pasażerów – dodał Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
5 XII 2022 r. pociąg ICE 3neo zainaugurował obsługę pasażerów między Frankfurtem nad Menem a Kolonią. Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy w grudniu pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych pojazdów w regularnych kursach między Dortmundem, Kolonią i Frankfurtem nad Menem, aż do Monachium w uwzględnieniem nowej szybkiej trasy między Wendlingen – Ulm. Od 2024 r. ICE 3neo będą działać także na trasach międzynarodowych do Belgii i Holandii.
Z miejscem na osiem rowerów w każdym pociągu, nowy ICE będzie pierwszym pociągiem dużych prędkości osiągający prędkość do 300 km/godz. przystosowanym do przewozu rowerów. Nowe LED-owe wyświetlacze rezerwacji pokażą wszystkie zarezerwowane i wolne miejsca.
W pociągach ICE3neo znajdą się także specjalne powłoki okienne, znane m.in. z pojazdów Desiro dla RRX, poprawiające jakość wykonywania połączeń telefonicznych i internetu. W pojazdach będzie także oświetlenie zmieniające się w zależności od pory dnia oraz gniazdka elektryczne i uchwyty na poduszki przy każdym siedzeniu. Całkowicie nowym rozwiązaniem jest solidna, łatwa w użyciu winda dla na wózkach, zainstalowana przy drzwiach zarezerwowanych wyłącznie dla pasażerów z niepełnosprawnością.
[ materiały Siemens ]
« powrót