LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plNowe trasy KD do Czech
Transport szynowy

Nowe trasy KD do Czech

Podróżni będą mogli odwiedzić m.in. słynne czeskie Skalne Miasto

HH

W nowym rozkładzie jazdy Kolei Dolnośląskich, który wejdzie w życie od 10 grudnia, znajdzie się nie tylko większa liczba połączeń, ale także nowe trasy do Czech. Podróżni będą mogli wybrać się z przewoźnikiem do Lichkova i Adršpachu.


KD nowe połącznie do Czech   |   Fot. KD

Współpraca z naszymi czeskimi partnerami układa się wzorowo, dlatego postanowiliśmy pójść za ciosem i zaproponować naszym pasażerom kolejne połączenia. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych pojazdów Kolei Dolnośląskich pasażerowie zyskują nie tylko nowe możliwości podróżowania, ale również większy komfort – skomentował Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego, które współpracowało z Kolejami Dolnośląskimi i stroną czeską przy uruchomieniu nowych połączeń. Testy polskich pojazdów za południową granicą właśnie się zakończyły.

Nie tylko Trutnov i Liberec. Obecnie Koleje Dolnośląskie realizują dwa połączenia z Czechami, cieszące się sporym zainteresowaniem turystów: Jelenia Góra–Trutnov oraz Szklarska Poręba–Liberec. Od nowego rozkładu jazdy pasażerowie będą mogli dodatkowo skorzystać z pociągu relacji Wrocław Główny-Kłodzko–Lichkov.

Jeszcze lepiej zapowiada się weekendowe połączenie Wrocław Główny-Adršpach, które ruszy 28 kwietnia 2018 r. Dzięki niemu mieszkańcy regionu, a także turyści przyjezdni będą mogli odwiedzić słynne i niezwykle malownicze czeskie Skalne Miasto. Uruchomienie tego połączania to efekt współpracy z czeską spółką GWTR.

Nowe połączenia Kolei Dolnośląskich do Czech będą realizowane pięcioczłonowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi wyprodukowanymi przez firmę Newag. Wszystkie składy wyposażone zostały w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, w tym ETCS poziomu drugiego. Dodatkowo, żeby móc podróżować po torach naszych południowych sąsiadów niezbędne było wyposażenie pociągów w czeski radiotelefon oraz czeskie urządzenia bezpieczeństwa (MIREL).

Testy naszych pięcioczłonowych EZT w Czechach były niezbędne, jeżeli chcemy jeździć po tamtejszych torach. Głównym celem było sprawdzenie kompatybilności pojazdów z czeską infrastrukturą. Sprawdzana była zwłaszcza współpraca pantografu z siecią trakcyjną oraz działanie wysuwanych stopni ułatwiających wysiadanie z pojazdu. Testy zakończyły się sukcesem, co cieszy zwłaszcza, że były one nadzorowane przez Drážni úřad (czeski organ ds. bezpieczeństwa) oraz SŽDC (czeski narodowy zarządca infrastruktury) – podkreślił Piotr Malepszak, wiceprezes zarządu Kolei Dolnośląskich.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega