Nowy prezes MB Pneumatyka
MB Pneumatyka, jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich firm sektora Automotive, ma nowego prezesa - Tomasz Szofer będzie odpowiedzialny za modyfikację strategii i wejście firmy na nowe rynki.
Zmiana na stanowisku prezesa wiąże się z potrzebą przyspieszenia rozwoju i dywersyfikacji odbiorców. MB Pneumatyka specjalizuje się obecnie w produkcji złącz do pneumatycznych układów hamulcowych i zawieszeń w pojazdach użytkowych – od ciężarowych przez wywrotki, cysterny, naczepy, przyczepy po autobusy. To jeden z pięciu największych producentów tego typu złącz w Europie. Firma z Sulechowa rozszerza współpracę o nowe grupy odbiorców. Tworzy kolejne innowacyjne rozwiązania, m.in. dla producentów autobusów. Zamierza też rozszerzyć sprzedaż eksportową o kolejne kraje.
Dysponujemy odpowiednimi technologiami, by wejść na nowe rynki. Naszą mocną stroną jest eksport. To prawie 80 proc. naszej sprzedaży. Jesteśmy obecnie w Europie Zachodniej, Chinach i Brazylii, ale to nam nie wystarczy. Chcemy uniezależnić się od nagłych zmian koniunktury na poszczególnych zagranicznych rynkach. To będzie zadanie dla Tomasza Szofera, nowego prezesa – mówi Małgorzata Bieniaszewska, właściciel MB Pneumatyka.
Uważam, że możemy rozszerzyć grupę odbiorców m.in. o producentów pojazdów szynowych. Najbardziej istotne dla nas rynki to te, na których działają nasi obecni i potencjalni partnerzy. Myślę, że Europa Zachodnia pozostanie najważniejsza, bo to naturalny kierunek. Ale zależy mi na zwiększeniu udziału w sprzedaży krajów spoza UE. Z drugiej strony – nie możemy być uzależnieni wyłącznie od eksportu. Równolegle pracujemy nad zwiększeniem przychodów na rynku polskim – dodaje Tomasz Szofer.
Właścicielka MB Pneumatyka podkreśla, że zmiany w strategii wynikają głównie z potrzeby dywersyfikacji odbiorców.
Stać nas na jeszcze szybsze tempo rozwoju. Dlatego, wspólnie z byłym prezesem, doszliśmy do wniosku, że najwyższy czas na otwarcie kolejnego etapu i przekazanie realizacji nowych zadań jego następcy. Aleksy Olczyk zarządzał firmą MB Pneumatyka pełniąc funkcję prezesa przez ostatnie 15 lat, za co mu serdecznie dziękuję – mówi Małgorzata Bieniaszewska.
Bardzo szybki rozwój firmy potwierdzają podstawowe wskaźniki i wyniki. Tylko w I półroczu 2016 przychody MB Pneumatyka wyniosły 8,64 mln zł, o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. W całym ubiegłym roku przychody firmy z Sulechowa wyniosły 12,75 mln zł, o 23 proc. więcej niż w 2014 r.
« powrót