Odwzorowanie trasy jest kompletne
System telematyczny pomagający w optymalnym zarządzaniu flotą
Dzięki zastosowaniu odpowiednich systemów telematycznych w firmach transportowych można na bieżąco śledzić drogę, jaką pokonuje kierowca i w ten sposób zapewnić jej optymalną wydajność. Webfleet firmy TomTom Telematics to jedno z wiodących na świecie rozwiązań do zarządzania flotą opartych na technologii „oprogramowanie jako usługa” (SaaS).
Według najnowszych badań firmy TomTom Telematics, połowa polskich managerów przyznaje, że implementacja innowacyjnych rozwiązań technologicznych w firmach jest dla nich bardzo ważna, a firmy chętnie i szybko je adaptują. Jednocześnie przedsiębiorstwa znad Wisły wydają na innowacje mniej niż połowę tego, co firmy z Europy Zachodniej (średnio: 12 tys. euro rocznie, co stanowi 36% wydatków firm francuskich i 41% inwestycji firm z Niemiec), a managerowie jako główną przeszkodę w implementacji wskazują cenę dostępnych rozwiązań (37%).
Polskie firmy oczekują tanich rozwiązań technologicznych, które będą proste w implementacji, zarówno w zakresie infrastruktury, jak i interfejsu użytkownika, ponieważ tylko takie umożliwiają szybkie i łatwe wdrożenie oraz przekonują pracowników, którzy zwykle niechętnie zapatrują się na nowości – komentuje Marek Kujawiński, dyrektor sprzedaży TomTom Telematics Polska. - Dlatego też staramy się dostarczać wielomodułowe rozwiązania, które mogą być dostosowane do potrzeb klienta i efektywnego zwrotu z inwestycji.
Optymalne zarządzanie flotą. Webfleet to rozwiązanie przeznaczone do zarządzania flotą oparte na technologii „oprogramowanie jako usługa” (SaaS). Niezależnie od wielkości firmy, usługa ta może poprawić wydajność pojazdu, pomóc zaoszczędzić paliwo, wspierać kierowców i — dzięki lepszej widoczności danych — zwiększyć ogólną wydajność floty. Można także integrować je z systemami biurowymi, montowanymi w pojazdach lub mobilnymi.
System ten to nie tylko stała łączność z pojazdem i zespołem w trasie ale także przejrzyste dane dotyczące wydajności floty. Dzięki temu można kontrolować lokalizacje pojazdów oraz obserwować trendy z zakresu najważniejszych wskaźników wydajności (KPI) floty. Rozszerzony zestaw raportów Webfleet dostarcza szczegółowych informacji na temat działania floty. Obejmują one raporty dotyczące adresów, podróży, kart drogowych, czasu pracy i wielu innych aspektów działania firmy. Celem jest zwiększenie ogólnej efektywności całej floty.
W praktyce. Na całym świecie TomTom Telematics posiada ponad 763 tys. subskrybentów systemów telematycznych, a dziennie korzysta z nich ponad 48 tys. klientów. Jednym z nich jest Burian Logistic firma transportowo–logistyczna. Posiada ona 130 pojazdów, które realizują miesięcznie ponad 1,2 tys. transportów zarówno w granicach UE, jak i poza nią.
Zdaniem Adama Buriana, właściciela firmy to bardzo praktyczne i ekonomiczne rozwiązanie. Cała flota została wyposażona w urządzenia Link służące do jej śledzenia, a także profesjonalną nawigację dla samochodów ciężarowych. Dostarczane przez system dane o ruchu drogowym informują o korkach na trasie i sugerują alternatywny objazd. W związku z tym można optymalnie zanalizować swoje trasy. Przy zastosowaniu Webfleet centrala firmy także otrzymuje te same dane, a centrum obsługi klienta może informować usługobiorców o ewentualnych opóźnieniach, podając dokładny czas realizacji dostawy.
Inny użytkownik tego systemu, firma Inter-Team, ogólnopolski dystrybutor części samochodowych i wyposażenia warsztatów, zdecydował się na instalację urządzeń Link 201, Link 200 i Pro 1950 TomTom Telematics. Zostało w nie wyposażone kilkaset aut, a w planach jest stałe zwiększanie liczby samochodów z zamontowanymi systemami.
Różnicę zauważyliśmy od razu po montażu. Odwzorowanie trasy jest kompletne. Możemy na bieżąco śledzić drogę, jaką pokonuje kierowca i w ten sposób zapewnić jej optymalną wydajność. Najbardziej użyteczną funkcjonalnością okazało się dekodowanie adresów punktów na mapie oraz analiza kilku tras samochodów z różnych oddziałów jednocześnie. Dużym plusem jest również prosty montaż urządzeń w autach - mówi Mariusz Maciaszek, kierownik działu logistyki transportu.
Pozwoliło to także na zmianę sposobu kontroli tras. Obecnie analiza wydajności danej trasy trwa nawet 40% krócej w porównaniu do wyników sprzed instalacji urządzeń.
« powrót