Pięć lat programu oszczędności
...czyli akcja Scania - Zawsze na czele
Do tej pory odbyło się już ponad 350 testów programu Scania "Zawsze na czele". Ruszył w 2015 r. i jest cały czas rozwijany, a po dodaniu do floty ciągnika na LNG wzbudził dodatkowe zainteresowanie.
„Zawsze na czele” jest pierwszym tego typu programem w Polsce skierowanym do przewoźników. Przyświecało mu od początku pokazanie jak radzić sobie z ekonomiką jazdy - jakie oszczędności mogą przynieść rozwiązania zastosowane przez Scanię, czyli mnogość usługów, systemów, a zarazem jakość pojazdów marki.
Rozwój. Flota „Zawsze na czele” jest ciągle rozbudowywana, a obecnie tworzą ją wyłącznie pojazdy Scania nowej generacji. Ciągniki Scania R450 (standard oraz mega), podwozie Scania R450 (kubatura), a także ciągnik R410 napędzany gazem LNG. Ten ostatni dołączył do "rodziny" w maju zeszłego roku, a do końca grudnia przeprowadzono nim aż 15 testów. Wprowadzenie do floty programu pojazdu napędzanego LNG przyniosło bezcenne doświadczenia zarówno dla naszych trenerów, jak i klientów, dla których często była to pierwsza okazja, aby wypróbować tego typu pojazd. Rozwiązanie to jest chętnie testowane przez polskie firmy transportowe, czemu sprzyja rozwijająca się stale infrastruktura w Polsce i w Europie – mówi Jacek Tarach, koordynator ds. projektów marketingowych, Scania Polska S.A.
Kolejną ubiegłoroczną nowością w programie była możliwość testów z użyciem specjalnej naczepy aerodynamicznej firmy Wielton, jednego z partnerów programu. Konstrukcja naczepy pozwala na dodatkowe obniżenie zużycia paliwa całego zestawu, poprzez zmniejszenie współczynnika oporu powietrza.
Rekordowo. Łącznie w 2019 r. w ramach programu odbyły się 132 testy pojazdów Scania. Pokonano w tym czasie niemal 750 tys. km (w tym ok. 61 tys. km gazowymi pojazdami).
Jakie osiągnięto wyniki spalania? Przeciętnie w ramach testów (ze średnią masą zestawu 26 t) w 2019 r. wyniosły one jedynie 22,7 l/100 km, a 21,6 kg/100 km dla ciągnika Scania LNG.
Udział. Do udziału w programie Scania „Zawsze na czele” mogą zgłaszać się firmy z Polski, zajmujące się transportem zarówno krajowym, jak i międzynarodowym. Program polega nie tylko na możliwości przetestowania zestawu drogowego Scania, ale również skorzystania ze wsparcia wykwalifikowanego trenera ekonomicznej jazdy.
W pierwszym tygodniu współpracy trener Scania podróżuje w pojeździe z kierowcą firmy transportowej. Następnie, przez kolejny tydzień kierowca ma dostęp do coachingu Scania, utrwalając zdobytą wiedzę i wdrażając ją do codziennej pracy. Wszystko razem ma pomóc w skutecznym obniżeniu kosztów eksploatacji pojazdu/zestawu.
« powrót