Poprawi się transport towarowy w Zagłębiu Dąbrowskim
Nowa nastawnia, wymieniona i zmodernizowana infrastruktura
Za 29 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawią transport kolejowy na liniach towarowych nr 154 między stacjami Łazy–Dąbrowa Górnicza Towarowa i nr 171 na odcinku DG Towarowa–Kozioł oraz Dąbrowa Górnicza Towarowa–Panewnik.
Te trzy bardzo ważne linie kolejowe zapewnią szybszy przejazd i sprawniejszą obsługę pociągów towarowych w Zagłębiu Dąbrowskim. Udrożnione zostaną nieczynne tory, a nowe urządzenia sterowania podniosą poziom bezpieczeństwa ruchu. Prace zakończą się w IV kwartale 2017 r.
19 nowych rozjazdów. W ramach zadania wymienionych zostanie m.in. 19 rozjazdów i ok. 5 km sieci trakcyjnej, poza tym semafory, oświetlenie czy system łączności. Zamontowany będzie monitoring, a sprawną jazdę składów w zimie zagwarantuje elektryczne ogrzewanie rozjazdów.
Lepsze warunki przewozu towarów umożliwią przede wszystkim nowe urządzenia sterowania ruchem pociągów zamontowane w nowej (DTA) i modernizowanej (DTC) nastawni na stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa.
Nowa nastawnia. Nastawnia DTA zapewni sprawne prowadzenie pociągów również na obszarze nieczynnego od lat posterunku Okradzionów. Obiekt zastąpi 3 dotychczasowe nastawnie oraz obsłuży cały ruch pociągów przyjeżdżających i wyjeżdżających ze stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa, zarówno w kierunku stacji Łazy (przez Okradzionów – linia 154) jak i Dąbrowy Górniczej Wschodniej (przez Kozioł – linia 171).
Nastawnia DTC obejmie dotychczasowe dwa okręgi manewrowe i przejmie prowadzenie ruchu manewrowego pomiędzy stacją Dąbrowa Górnicza Towarowa, a bocznicami wielkich zakładów przemysłowych jak ArcelorMittal czy Koksownia Przyjaźń.
Na obu nastawniach zabudowane zostaną nowoczesne, komputerowe urządzenia sterowania ruchem pociągów zwiększające zdolności przewozowe stacji, przy znacznie zwiększonym bezpieczeństwie ruchu kolejowego.
104,5 mln na 80 km torów. Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na nastawniach oraz odtworzenie posterunku odgałęźnego jest realizowane w ramach zadania „Prace na południowo – wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami na liniach nr 154, 171, 661”
W 2015 r. za 100 mln zł wyremontowano na Śląsku ponad 90 km torów. W tym roku w regionie planowana jest modernizacja 80 km torów za łączną kwotę 104,5 mln zł.
« powrót