Poszerzenie granic
AsstrA w Kotce
280 km do Petersburga, 150 km do Helsinek i 50 do granicy rosyjsko-fińskiej. Port tranzytowy Kotka, położony w mieście o tej samej nazwie nad brzegiem Zatoki Fińskiej, zajmuje poczesne miejsce w wymianie handlowej między krajami WNP i resztą świata.
Dla oddziału AsstrA w Petersburgu, od początku działalności w 2001 r., transport z/do Finlandii pozostaje wiodącym kierunkiem. W sierpniu 2020 r. grupa kapitałowa otworzyła fińskie przedstawicielstwo w Kotce.
Kotka to historycznie ukształtowane centrum transportowe na południu Finlandii. Otwarcie przedstawicielstwa grupy w Finlandii pozwoli na nadzorowanie procesu transportowego z dwóch «stron»: w kraju załadunku i w kraju rozładunku - mówi Anton Kanev, kierownik biura AsstrA w Petersburgu.
Części i podzespoły przemysłowe, produkty celulozowo-papiernicze, a także paliwa, oleje i substancje bitumiczne uplasowały się w czołówce fińskiego eksportu. Port Kotka zajmuje pierwsze miejsce w eksporcie produktów do obróbki drewna i jest jednym z największych portów towarowych w Finlandii, zajmując czołową pozycję w kraju pod względem ruchu tranzytowego.
W Kotce znajduje się wiele kompleksów portowych. Powierzchnia kompleksu Mussalo to 300 hektarów, na której przeładowywane są ładunki sypkie i płynne, w tym chemiczne. W kompleksie Hietanen znajduje się terminal samochodowy o przepustowości do 150 000 pojazdów rocznie. Port Halla i Puolanlaituri przyjmuje polskie statki towarowe. Z Finlandii statki płyną w ponad 20 kierunkach.
Przed zespołem AsstrA stoi zadanie opracowania szeregu usług na rynku fińskim, aby Klienci korporacyjni otrzymali skonsolidowany serwis z Finlandii do krajów WNP. Lista usług dla Klientów obejmuje transport kolejowy kontenerów z WNP do Finlandii, transport drogowy i morski z przeładunkiem w fińskich portach z Azji, Ameryki Północnej i Południowej. Ponadto są to usługi multimodalne z Finlandią jako krajem tranzytowym oraz usługi celne - dodaje Anna Pokka, kierownik projektu „Finlandia” w Asstra.
[ materiały AsstrA ]
« powrót