Rekordowe przychody w pierwszym kwartale
Grupa Wielton na dużym plusie
Przychody Grupy w pierwszym kwartale tego roku były wyższe o ponad 20% r/r i sięgnęły niemal pół miliarda - 479,9 mln zł. Zysk netto w tym czasie wyniósł 20,2 mln zł.
Od lewej: Tomasz Śniatała, dyrektor ds. finansowych i Mariusz Golec, prezes zarządu Grupy Wielton | Fot. Cezary Banasiak
Połączony wynik EBITDA na koniec pierwszych trzech miesięcy był aż o 5 mln zł wyższy niż w roku ubiegłym i sięgnął 33,3 mln zł przy rentowności 6,9%. Wzrosty były widoczne także w sprzedaży - łączna liczba sprzedanych produktów wyniosła w pierwszym kwartale 4386 szt. naczep i przyczep (+ ponad 20,2% r/r - 3650 w zeszłym roku), z czego aż 68,5% (3005 szt.) wyeksportowano za granicę. Osiągnięty zysk netto przyniósł historyczną wartość kwartalną, a poziom przychodów Grupy był o blisko jedną trzecią wyższy niż przed rokiem. Bez wątpienia jest to efekt sprzyjającej koniunktury, która w naszej ocenie powinna utrzymać się w najbliższym czasie na większości rynków – komentował Mariusz Golec, prezes zarządu Wielton S.A.
Rekordowo. W kraju, w pierwszym kwartale 2018 r. Wielton sprzedał 1381 swoich pojazdów (+ 14,9% r/r), odnotowując jednocześnie wzrost przychodów o 8,8% (125,2 mln zł). Pomimo nieznacznej korekty sprzedaży we Francji i Włoszech, Grupa utrzymała swoje pozycje na obu rynkach. Istotne za to wzrosty przyniósł rynek rosyjski i niemiecki. W Rosji dobra koniunktura przełożyła się na sprzedaż 458 naczep i przyczep (+36,3% r/r) i wzrost przychodów do poziomu 40,4 mln zł (+ 39,3 proc. r/r). W Niemczech natomiast skonsolidowany został wolumen sprzedaży Wielton GmbH i Langendorf – co pozwoliło na sprzedaż łączną 348 szt. produktów, dając ponad dziesięciokrotnie lepszy wynikiem niż przed rokiem.
Będąc globalnym graczem, nie zapominamy o Polsce, gdzie obecnie mamy ponad 14% udziałów. Ten rynek od kilku lat notuje nieprzerwany wzrost i obecnie, pod względem wielkości, plasuje się na trzeciej pozycji w Europie. Pamiętając o naszych podstawowych segmentach produktów, jakimi są kurtyny, pojazdy wywrotkowe czy pojazdy podkontenerowe, staramy się też rozwijać nowe rodziny produktowe. Szczególnie ciekawe są małe zabudowy, które wiążą się z biznesem e-commerce, czyli z dostawami kurierskimi. Właśnie w tych małych zabudowach upatrujemy dużego potencjału wzrostu na przyszłość – podsumował Mariusz Golec.
Stały rozwój. Jedną z najnowszych inwestycji Grupy Wielton, która znajduje się obecnie w fazie testów, jest zautomatyzowana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą kataforezy (KTL) oraz lakiernia. W niedługim czasie planowane jest oddanie do użytku dwóch linii do spawania belek głównych ram naczep, a także linii mającej usprawnić transport dolny i górny dla pneumatyki, a także montaż osi podwozia.
Aktualnie trwają także prace nad realizacją projektu uruchomienia produkcji chłodni, którego zakończenie planowane jest w 2019 r. Koszt inwestycji to 20 mln zł, z czego 44% zostanie dofinansowane dzięki umowie zawartej z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
« powrót