Rekordowe wyniki Chopina i PPL
Ponad 5 mln obsłużonych pasażerów i blisko 80 mln zł zysku – Lotnisko Chopina w Warszawie i zarządzające nim Porty Lotnicze biją kolejne rekordy. W I półroczu obsłużonych zostało 5,17 mln pasażerów.
Oznacza to wzrost o 7,4% w porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. i historyczny rekord portu.
Znaczący udział miały tanie linie lotnicze, które przewiozły w tym roku blisko 1 mln pasażerów – czyli ponad 44% więcej niż w I półroczu ub.r. Świadczy to wyraźnie o rosnącym znaczeniu i atrakcyjności lotniska dla sektora przewozów niskokosztowych – komentuje Michał Kaczmarzyk, dyr. warszawskiego lotniska.
Przychody Portów Lotniczych w I półroczu 2015 r. zwiększyły się o 0,2% i wyniosły łącznie 340,7 mln zł. Koszty spadły o ponad 14% do poziomu 238,4 mln zł, co pozwoliło przedsiębiorstwu osiągnąć zysk netto na poziomie 79,5 mln zł – o ponad 27% więcej, niż w ciągu całego 2011 r., o 36% więcej niż w 2012 r.
Wyniki osiągane przez PPL są lepsze od założonych w planie na 2015 rok oraz w projektach długoterminowych. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki skutecznej restrukturyzacji przedsiębiorstwa, polegającej głównie na redukcji zatrudnienia w obszarach administracyjnych oraz na optymalizacji polityki zakupowej. Efekty przeprowadzonych w ub.r. działań restrukturyzacyjnych są widoczne w roku bieżącym w postaci obniżonych kosztów funkcjonowania firmy oraz wyraźnej poprawy wyników finansowych – wyjaśnia Michał Kaczmarzyk.
Warto również przypomnieć, że w I półroczu na lotnisku zakończyło się kilka ważnych projektów inwestycyjnych. Przede wszystkim do użytku pasażerów oddana została nowa część Terminala A wraz z nową strefą komercyjną i zwiększoną liczbą stanowisk odprawy i kontroli bezpieczeństwa. Zakończyła się również budowa nowej płyty odlodzeniowo-postojowej dla samolotów PPS7. Ponadto Porty wybrały nowego generalnego wykonawcę budowy pięciogwiazdkowego hotelu Renaissance, co pozwoliło wznowić prace na tej inwestycji (planowane ukończenie – jesień 2016 r.). Dobiega końca również postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy budowy Kolejowego Frontu Rozładunkowego dla dostawców paliwa lotniczego.
Odchudzone o 30% Porty Lotnicze są obecnie przedsiębiorstwem, które poprawia standard obsługi samolotów i pasażerów na lotnisku w Warszawie. Statystyki ruchu i wyniki finansowe potwierdzają, że obrany kierunek zmian jest właściwy i przynosi zamierzone efekty nawet szybciej niż się spodziewaliśmy – podsumowuje Michał Kaczmarzyk.
« powrót