Rozwiązania dla e-commerce
Konsumenci oczekują od sklepów internetowych sprawnej dostawy, profesjonalnej obsługi oraz bezproblemowych zwrotów czy wymiany produktów. Za tym wszystkim stoi profesjonalny zespół specjalistów oraz strategiczne podejście do procesów logistycznych e-commerce. Na czym polega logistyka e-commerce?
Cechy charakterystyczne logistyki e-commerce
Logistyka e-commerce obejmuje realizację zamówień składanych przez klientów w sklepach internetowych. W zależności od wybranego modelu operator logistyczny może zająć się częścią lub całością procesu obsługi zamówienia, czyli przyjęcie dostaw od producenta, komplementację zamówienia, pakowanie towaru, nadanie oraz dostarczenie przesyłki do klienta końcowego. Nieodzownym elementem procesu logistycznego jest również obsługa zwrotów i reklamacji. Profesjonalne usługi logistyczne e-commerce to gwarancja nieprzerwanych i płynnych procesów. Od umiejętnej organizacji wszystkich etapów zależy zadowolenie klienta. Źle zaplanowane i prowadzone działania mogą stać się blokadą w rozwoju e-commerce.
Logistyka wymaga koncepcyjnego podejścia i dysponowania zasobami. Z tego względu sklepy internetowe coraz częściej decydują się na outsourcing, czyli obsługę e-commerce przez zewnętrznych operatorów. Powierzając realizację wszystkich procesów firmie logistycznej przedsiębiorca nie musi inwestować w przestrzeń magazynową, sprzęty czy pracowników. Rozwiązania fulfillment pomagają zwiększać rentowność sklepów, stając się opłacalną alternatywą dla prowadzenia procesów logistycznych na własną rękę. W przeciwieństwie do tradycyjnej logistyki, usługi dla e-commerce obejmują obsługę pojedynczych zleceń, również małych przesyłek o niewielkiej wartości. Kliknij tutaj i poznaj kompleksowe usługi dla e-commerce w Grupie Raben.
Rozwiązania dla e-commerce a skalowalność biznesu
Odpowiednio prowadzona logistyka e-commerce może w znacznym stopniu wpłynąć na wyniki sprzedażowe sklepów internetowych. Przedsiębiorstwa, które odnotowują wzrost zamówień stoją przed wyzwaniami związanymi z zakupem większej powierzchni magazynowej oraz zatrudnienia nowych pracowników. Co więcej, ekspansja zagraniczna wymaga nowego podejścia do logistyki e-commerce. Sprzedaż w modelu cross-border i transport międzynarodowy to duże wyzwanie dla przedsiębiorców. Jest to kolejny argument, dla którego właściciele sklepów internetowych tak często decydują się na usługi operatorów logistycznych.
Jedną z czołowych firm logistycznych na polskim rynku jest Grupa Raben, która zapewnia kompleksową obsługę logistyczną e-commerce. Usługi dla sklepów internetowych obejmują magazynowanie towarów, kompleksowe przygotowywanie przesyłek, wysyłkę oraz obsługę zwrotów, wymiany i reklamacji produktów. Grupa Raben dysponuje zapleczem i zasobami, które umożliwiają całościową obsługę logistyczną. Kompleksowe rozwiązania znacznie usprawniają działanie sklepów internetowych, a co najważniejsze – mają wpływ na zadowolenie klientów.
[ materiały Grupa Raben ]
« powrót