Śląskie Centrum Logistyki wybuduje halę magazynową
Będzie gotowa w maju 2016 r.
Śląskie Centrum Logistyki podpisało umowę na budowę piątej hali magazynowej o powierzchni 10 tys. m2. Inwestycja będzie kosztowała 25 mln zł.
Dzięki tej inwestycji powierzchnia magazynowa ŚCL osiągnie 25 tys. m2, a pojemność terminalu wzrośnie do 3 tys. kontenerów.
Charakter bimodalny. Nowa hala powstanie wraz z pomieszczeniami biurowymi, infrastrukturą biurowo-socjalną, techniczną, drogową i torem kolejowym oraz urządzeniami przeładunkowymi. Nowy obiekt będzie miał charakter bimodalny, tzn. że będzie mógł obsługiwać transport drogowy i szynowy. Hala będzie przeznaczona do składowania i przeładunku towarów przewożonych koleją, jak wyroby przemysłu papierniczego, chemicznego (w tym nawozy sztuczne), meble oraz sprzęt AGD.
Jej infrastruktura ma umożliwiać obsługę składów pociągów i grup wagonów. Uzupełnieniem oferty ma być dystrybucja samochodowa do finalnych odbiorców. Rozpoczęcie budowy hali zaplanowano na wrzesień tego roku, a oddanie do użytku na 31 V 2016 r. By powstał nowy obiekt, konieczne jest wyburzenie jednego ze starszych, mniejszych magazynów.
Rozbudowa za 50 mln zł. Równocześnie z budową magazynu prowadzona jest, warta 50 mln zł, rozbudowa terminalu kontenerowego, obsługiwanego przez firmę PCC Intermodal. Po zakończeniu modernizacji, jego powierzchnia operacyjna wzrośnie z 3 ha do 5 ha, a zdolność składowa z 1,7 tys. TEU (równoważność 20-stopowych kontenerów) do 3 tys. TEU.
Po modernizacji, od października br. przeładunki kontenerów w terminalu będą się odbywały dwoma suwnicami bramowymi. Dotąd wykorzystywano tam tylko samojezdne układarki kontenerów, tzw. reachstackery. Położone przy gliwickim porcie śródlądowym Śląskie Centrum Logistyki specjalizuje się w usługach logistycznych, m.in. przeładunkach, transporcie i magazynowaniu.
Zainwestowano już 44 mln zł. Spółka Śląskie Centrum Logistyki, której większościowym udziałowcem (ponad 75%) jest samorząd Gliwic, obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura. Mniejszościowi akcjonariusze ŚCL są DB Schenker Rail Polska oraz OT Logistics. Od 2004 r. spółka wydała na inwestycje infrastrukturalne ponad 44 mln zł, z czego 36 mln zł kosztowały cztery poprzednie hale, a 8 mln zł kolejowy terminal kontenerowy.
« powrót