LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plTesty autonomicznych elektryków
Transport drogowy

Testy autonomicznych elektryków

AS

Volvo Buses podpisało z Uniwersytetem Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze umowę o współpracy przy programie badań i rozwoju na rzecz autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym. Program ten jest częścią działań Urzędu Transportu Lądowego w Singapurze na rzecz stworzenia nowych rozwiązań dla zrównoważonego transportu publicznego przyszłości.


Volvo 7900 Electric   |   Fot. Volvo

Singapur i tamtejszy Urząd Transportu Lądowego (LTA) dążą do stworzenia zrównoważonego środowiska miejskiego poprzez ukierunkowanie na transport publiczny i zastosowanie autonomicznych pojazdów. Singapur ogłosił, że autonomiczne autobusy zostaną wprowadzone w kilku rejonach kraju do roku 2022.

 

Dla Volvo będzie to pierwsze zastosowanie technologii autonomicznych pojazdów w transporcie publicznym. Wcześniej firma wdrożyła już jednak tę technologię w górnictwie, kamieniołomach czy procesie wywozu odpadów.

 

Obserwujemy szybko rosnące zainteresowanie zarówno pojazdami autonomicznymi jak i pojazdami o napędzie elektrycznym w miastach na całym świecie. Wraz z NTU, jednym z wiodących uniwersytetów technologicznych na świecie, mamy obecnie możliwość przetestowania różnych rozwiązań w warunkach rzeczywistych, w dużym mieście - z wielkimi ambicjami w zakresie transportu publicznego, powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

 

Uważamy, że Singapur i NTU to wspaniali partnerzy dla Volvo, którzy oferują korzystne otoczenie i kompletny ekosystem dla badań, rozwoju i wdrażania nowych rozwiązań. Technologia opracowana w Singapurze może przyczynić się do przyszłych zastosowań technologii autonomicznych przez Volvo Buses, dodał Håkan Agnevall.

 

Podstawę programu stanowią dwa w pełni elektryczne 12-metrowe autobusy Volvo 7900 Electric, czyli pojazdy tego samego typu, jak te, które Volvo Buses dostarcza już dzisiaj. Volvo i NTU zbudują rozwiązanie autonomicznego napędu na platformie Volvo.

 

Jeden z autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym będzie używany w nowej zaawansowanej placówce testowej dla pojazdów autonomicznych w Singapurze - CETRAN (centrum doskonałości w zakresie testowania i badań pojazdów autonomicznych), uruchomionej w listopadzie 2017 roku. Na zamkniętym obszarze specjaliści NTU będą mogli przetestować nowe funkcje pojazdu i zbadać w jaki sposób autobus współdziała z innymi użytkownikami drogi w różnych warunkach.

 

Drugi autobus będzie używany do testów w zajezdni autobusowej - we współpracy z SMRT –lokalnym operatorem transportu publicznego. Docelowo - autonomiczne autobusy przyszłości powinny być w stanie ładować swoje akumulatory, przejeżdżać przez zajezdnię do myjni czy parkować całkowicie autonomicznie.

Relacje przemysłowo-akademickie są kluczowe w pielęgnowaniu środowiska, które promuje innowacje, doskonałość badań i technologiczną zmianę dla lepszego jutra. NTU szczyci się swoimi silnymi relacjami z branżą przemysłową, a partnerska współpraca z Volvo otworzy drogę przyszłym rozwiązaniom dla mobilności przez opracowywanie i testowanie autonomicznych autobusów na terenie tutejszego kampusu. Ponadto, rozwiązania te udoskonalą ideę stosowania technologii pojazdów autonomicznych w Singapurze i ułatwią transport publiczny, powiedział Rektor NTU, profesor Subra Suresh.

Nasze autobusy o napędzie elektrycznym już dziś umożliwiają miastom poprawę jakości powietrza i obniżenie poziomu hałasu. Co więcej, wraz z naszym systemowym podejściem do elektromobilności otwieramy nowe drogi planowania urbanistycznego. Opracowując autonomiczne rozwiązania dla transportu publicznego, możemy faktycznie wykorzystać fachową wiedzę Grupy Volvo w tym jakże szybko rozwijającym się obszarze technologii, powiedział Håkan Agnevall.

Program współpracy pomiędzy Volvo Buses a NTU potrwa dwa lata. Wspólnie opracowane autonomiczne autobusy o napędzie elektrycznym dotrą do Singapuru na początku 2019 roku.

Chcemy być cały czas gotowi na przyszłość - poprzez podążanie za najnowszymi rozwiązaniami w zakresie transportu lądowego na rzecz bezpiecznych, wydajnych i wygodnych podróży, jak również poprzez dostosowanie takich rozwiązań dla mobilności miejskiej do unikalnej scenerii Singapuru. Porozumienie zawarte w tej sprawie stwarza nowe możliwości dla operatora SMRT, przy jednoczesnej współpracy z naszymi partnerami w zakresie prowadzenia testów operacyjnych dla autonomicznych autobusów oraz systemu sterowania i kontroli wymaganego do obsługi takich inteligentnych pojazdów. SMRT skorzysta z dziesiątek lat doświadczenia w zakresie obsługi i utrzymania autobusów tak, aby przeprowadzić testy operacyjne i dokonać oceny autonomicznych autobusów w celu ich ostatecznego i bezpiecznego wprowadzenia do użytkowania na naszych drogach, powiedział Desmond Kuek, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy SMRT Corporation.

Szybkoładujące stacje, oparte na technologii wspólnego interfejsu OppCharge, zostaną dostarczone przez ABB. Interfejs OppCharge jest bardzo dobrze dostosowany do rozwiązań autonomicznego ładowania w zajezdniach autobusowych, a także w czynnym ruchu drogowym.

Komentując tę inicjatywę, Frank Mühlon, Dyrektor globalnej jednostki biznesowej ABB ds. ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym, powiedział: Uniwersytet Technologiczny Nanyang oszacował, że pojazdy o napędzie elektrycznym będą mogły stanowić nawet 50 procent pojazdów w Singapurze do 2050 roku. ABB od dawna zajmuje czołową pozycję w opracowywaniu ekologicznych rozwiązań i jesteśmy dumni, że pomagamy wcielić tę wizję w życie.

Autonomiczny autobus Volvo 7900 Electric:

  • Całkowicie zasilany energią elektryczną, dwuosiowy, 12-metrowy niskopodłogowy autobus miejski. Cicha i bezspalinowa praca silnika oraz zużycie energii niższe o 80% w porównaniu do analogicznego autobusu z silnikiem spalinowym.

  • Autobusy będą wyposażone w system GPS oraz oparty o technologię laserową system LIDAR do mapowania, pozycjonowania i skanowania obszaru wokół pojazdu. Automatyczna regulacja sterowania, zmiany biegów i prędkości.

[ mat. Volvo Buses ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega