LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
21 listopada 2024 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plTrójmiejskie porty inwestują w infrastrukturę
Transport wodny

Trójmiejskie porty inwestują w infrastrukturę

Magazyny, silosy, ale i taras widokowy

Ewa Grunert

W 2016 r. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wydał 4,5 mln zł na program termomodernizacji i wewnętrznej przebudowy budynków. W 2017 r. na poprawę infrastruktury planowana jest kwota ok. 22 mln zł.

Zarząd portu nie tylko inwestuje w nowe obiekty, ale również prowadzi prace rozbiórkowe starych magazynów. Uzyskane w ten sposób tereny przeznaczane są pod budowę nowych obiektów tego samego typu, zgodnie w wymaganiami użytkowników.

Gdańsk. Na terenach Wolnego Obszaru Celnego oddano niedawno do użytku magazyn o powierzchni 1 tys. m2, którego budowa kosztowała 0,5 mln zł. Zakres robót uwzględniał m.in. wykonanie całościowej termomodernizacji magazynu, budowę nowej instalacji kanalizacji deszczowej, jak również budowę przyłącza telekomunikacyjnego oraz położenie nowej elewacji.

Gruntowną modernizację przeszedł również budynek administracji znajdujący się na Nabrzeżu Oliwskim, gdzie znalazły się pomieszczenia z przeznaczeniem na biura dla interesariuszy portu. Inwestycja kosztowała 861 tys. zł i była jedną z tzw. termomodernizacji w gdańskim porcie. Celem tego programu jest poprawa stanu budynków głównie magazynowych i administracyjnych oraz podwyższenie standardów energooszczędności tych obiektów.

Taras widokowy. Znakomite położenie terenów portu gdańskiego wręcz prowokuje do wykorzystania ich jako atrakcji dla turystów. Władze portu, wspólnie z architektami i konserwatorem zabytków, zaakceptowały budowę infrastruktury widokowej, której głównym motywem będzie porośnięty trawą kopiec z tarasem widokowym i podświetlanym napisem „Port Gdańsk”.

Taras będzie podzielony na tzw. ogrody tematyczne, z dostępem do promenady wzdłuż Zatoki Gdańskiej. We wnętrzu tego kopca znajdzie się wielofunkcyjna część gastronomiczna, wystawiennicza oraz punkt informacyjny. Zmieni się więc nie tylko infrastruktura wewnętrzna portu, ale także jego otoczenie od strony miasta.

Gdynia. Zarząd Portu Gdynia, który nie dysponuje takimi obszarami jak sąsiadujący o miedzę port gdański, stara się wykorzystać nie tylko każdy kawałek swojego terytorium, ale także zagospodarować tereny kupione od Stoczni Nauta, gdzie powstanie bateria silosów zbóż i pasz za ok. 10 mln zł. Do końca 2019 r. infrastruktura portu powiększy się o kolejny magazyn wysokiego składowania, o powierzchni ok. 11,6 tys. m2. Inwestycja wraz z przyległą infrastrukturą drogową i sieciową będzie kosztować około 36,5 mln zł.

W lutym 2017 r. oddano do użytku magazyn wysokiego składowania, o powierzchni 5 tys. m2 znajdujący się w obszarze tworzonego Centrum Logistycznego w porcie zachodnim. Obiekt wybudowano z zachowaniem skrzydła zachodniego i z odbudowaniem skrzydła północnego przedwojennego magazynu K wpisanego do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Gdyni. Elewację północną części biurowej odbudowano z zachowaniem przedwojennych detali architektonicznych.

W obszarze Centrum Logistycznego wybudowano już wcześniej dwa magazyny wysokiego składowania: jeden o powierzchni 8 tys. m2, a drugi ponad 18 tys. m2.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega