Trwa modernizacja linii z Warszawy do Lublina
Podróż między tymi miastami skróci się o ok. 90 min
Między stacjami od Otwocka do Lublina trwają intensywne prace modernizacyjne. Zdemontowano sieć trakcyjna i wywieziono tory. Przebudowywane są perony m.in. w Dęblinie, Garwolinie i Pilawie. W sumie na trasie przebudowane będą 34 stacje i przystanki.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa–Dorohusk, na odcinku Warszawa–Otwock–Dęblin–Lublin, etap I” jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym.
Inwestycja współfinansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł.
PLK zmodernizują 150 km torów. Nowa sieć trakcyjna pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 160 km/godz., co skróci przejazd między Warszawą a Lublinem do około 90 min. Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa, gdyż wymienione zostaną też 383 rozjazdy i urządzenia sterowania. Bezpieczniej będzie na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 68 skrzyżowaniach toru z droga PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Istotnym rozwiązaniem będą dwa nowe tunele drogowe, które poprawią system komunikacji i zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.
W Pilawie powstaje wygodne i bezpieczne przejście podziemne na perony, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z windami na stacjach i przystankach: Lublin, Lublin Zachód, Motycz, Nałęczów, Puławy Miasto, Dęblin, Sobolew, Garwolin, Pilawa, Celestynów i Otwock.
« powrót