Trwają prace na linii obwodowej w Warszawie
Na linii obwodowej w Warszawie powstają nowe wiadukty nad ulicami Kasprzaka, Wolskiej i Zawiszy. Budowane są kładki nad ulicami Prądzyńskiego i Górczewską. Wykonawcy montują także tory i konstrukcje sieci trakcyjnej. Inwestycja warta 196 mln zł znacznie usprawni komunikację nie tylko w stolicy
Na przystankach: Warszawa Zachodnia (peron 8), Warszawa Wola, Warszawa Młynów i Warszawa Koło stoją już ściany nowych peronów. Trwają prace ziemne, m.in. związane z odwodnieniem tzn. dobrym odprowadzeniem wody, instalowane są słupy pod montaż wiat.
Pomiędzy przystankami Warszawa Młynów a Warszawa Wola ułożono podkłady i szyny na kilkusetmetrowym odcinku. Wykonawca przygotowuje fundamenty oraz słupy pod nową sieć trakcyjną.
Ze względu na konieczność dodatkowych prac i potrzebę zabezpieczenia schronu, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A czekają na decyzję stołecznego konserwatora zabytków w sprawie możliwości przeniesienia obiektu odkopanego przy wiadukcie nad ulicą Obozową. Opracowywany jest szczegółowy plan przemieszczenia schronu. Będzie to operacja wykonywana zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków.
Aby nadrobić czas, ze względu na wstrzymanie przez konserwatora zabytków prowadzenia robót przy przebudowie wiaduktu nad ul. Obozową, zostanie zmieniona technologia wykonywania prac. Planowane jest montowanie gotowych stalowych elementów bezpośrednio na podpory i wykonanie żelbetowego pomostu „na mokro”. W zaistniałej sytuacji umożliwi to przyspieszenie prac. Zastosowanie tego rozwiązania zminimalizuje także zmiany w komunikacji na Woli.
Efekty przebudowy odczują przede wszystkim pasażerowie. Dzięki wartej 196 mln zł inwestycji, od przyszłego roku na odcinku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej przybędą dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. Obecne obiekty – Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa Warszawa Wola), Warszawa Koło (nowa nazwa Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia zostaną przebudowane.
Na wszystkich peronach pojawią się nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. dzięki windom i systemom specjalnych oznaczeń krawędzi peronów. Szczególne znaczenie zyska przystanek Warszawa Młynów (wcześniej Warszawa Koło). Po zakończeniu prac będzie ważnym węzłem przesiadkowym integrującym kolej z komunikacją miejską.
Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”. Wartość dofinansowania wynosi 85%.
[ inf ]
« powrót