Ukraina na logistycznej mapie świata
Artykuły spożywcze stanowią większość ukraińskiego transportu. Według biura prasowego Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego Ukraina była drugim co do wielkości eksporterem zboża na świecie za okres rozliczeniowy plonów 2019-2020. Pod względem określonych upraw zajmuje drugie miejsce w eksporcie jęczmienia na świecie, czwarte – kukurydzy i piąte – pszenicy.
Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Importerów Ryb i Produktów Rybnych eksport ryb wzrósł w 2020 r. o 13,2 proc. w porównaniu do roku 2019. W 2020 Ukraina wyeksportowała rekordowe 70 ton miodu.
Gospodarka Ukrainy opiera się na rolnictwie i od tego zależy specyfika eksportowanych towarów. Produkty żywnościowe stanowią podstawę handlu zagranicznego. W pierwszej trójce (oprócz zboża i oleju słonecznikowego) znajdują się produkty hutnictwa ropopochodnego i żelaza. Popularne są również ukraińskie materiały budowlane i wykończeniowe. Obserwujemy także duży popyt na farmaceutyki - mówi Nataliya Demchenko, kierownik biura AsstrA w Kijowie.
W 2021 r. ukraińskie przedstawicielstwo grupy kapitałowej zostało poddane audytowi zewnętrznego w celu oceny jakości i bezpieczeństwa procesów technicznych i biznesowych. Możliwości transportu farmaceutycznego AsstrA zostały wysoko ocenione przez niezależną stronę trzecią.
Popularny import na Ukrainę obejmuje paliwo, ropę i produkty ropopochodne, maszyny, sprzęt i urządzenia mechaniczne, samochody oraz nasiona pochodzące z UE.
Ukraina ma największe terytorium w Europie. W regionie zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości po Turcji, która jest w większości położona w Azji. Południowa Ukraina jest obmywana przez Morze Czarne i Azowskie oraz pozostaje strategicznym punktem tranzytowym w handlu między Europą a Azją. Ze względu na położenie kraju oraz sytuację polityczno-gospodarczą 80% ukraińskich przewozów towarowych odbywa się transportem drogowym. W kraju jest 172,4 tys. km dróg publicznych.
Do krajowego transportu na ostatniej mili korporacyjni Klienci AsstrA wybierają pojazdy o ładowności 5 lub 10 ton. W przypadku dostaw międzynarodowych warto wykorzystać ciężkie 20-tonowe ciężarówki. Zespół AsstrA w Kijowie organizuje zarówno transport ładunków całopojazdowych, jak i drobnicowych – dodaje Nataliya Demchenko. Na coraz bardziej popularnej trasie Chiny-Europa transport ekspresowymi pociągami kontenerowymi i dostawy drogą morską cieszą się dużym popytem. Transport kolejowy jest najszybszą opcją, podczas gdy transport morski jest najbardziej opłacany. Aby omówić fracht morski, wystarczy skontaktować się z naszym biurem w Odessie.
[ materiały Asstra.pl ]
« powrót