Viking Line z nowym systemem rezerwacji biletów
Skandynawski operator Viking Line uruchomił nową usługę rezerwacji biletów pasażerskich online, która ma ułatwić potencjalnym nabywcom porównywanie cen przepraw.Skandynawski operator Viking Line uruchomił nową usługę rezerwacji biletów pasażerskich online, która ma ułatwić potencjalnym nabywcom porównywanie cen przepraw.
Nowy system, był wdrażany stopniowo. Obecnie jest już dostępny na stronie internetowej Viking Line w wielu wersjach językowych, a dostęp do niego można uzyskać również za pomocą urządzeń mobilnych.
Gustaf Eklund, szef działu rozwoju obsługi klienta w Viking Line, podkreśla, że żyjemy w społeczeństwie internetowym, a przez to większość osób woli obsługiwać swoje transakcje w Internecie. Strony internetowe i system rezerwacji muszą być elastyczne i łatwe w użyciu. Oznacza to, że powinny wyglądać dobrze niezależnie od tego, czy podróżny korzysta z tabletu, komputera czy smartfona.
Korzyścią nowego systemu dla klientów jest możliwość porównania cen biletów, które zmieniają się w zależności od dnia. Ceny na połączenia są dostępne zawsze z miesięcznym wyprzedzeniem. Dodatkową zaletą systemu, jest funkcjonalność, która umożliwia proponowanie klientom bardziej opłacalnych cenowo opcji, takich jak, np. pełen bilet wycieczkowy w zamian dwóch oddzielnych wyjazdów.
Kjell Lindvall, kierownik rozwoju usług sieciowych w Viking Line uważa, że stopniowe wdrożenie nowych funkcjonalności pozwoliło zminimalizować ryzyko błędów, a także dostosować dostępne opcje do eksploatacji na dużą skalę.
Viking Line podkreśla, że obecnie prawie 70% pasażerów rezerwuje bilety online, co stanowi około miliona rezerwacji rocznie. Dla porównania w 2005 roku rezerwacji online dokonywało tylko 25% pasażerów. Prawie połowę rezerwacji online robią fińscy podróżni. Podczas gdy drugą część stanowią goście ze Szwecji, Estonii, Niemiec i Rosji.
« powrót