Transport szynowy
W maju pierwszy tor między Krakowem a Podłężem
HH
W maju zakończy się budowa pierwszego toru na linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem a Podłężem, a w podkrakowskich Węgrzcach Wielkich i Kotowie udostępnione zostaną dla podróżnych nowe perony.
Obecnie na całym podkrakowskim odcinku projektu prowadzone są roboty wykończeniowe. Po przeprowadzeniu odbiorów nowym torem pojadą pociągi, a wykonawca przystąpi do kolejnego etapu prac. Docelowo pomiędzy stacją w Podłężu a Krakowem pociągi będą kursować po dwóch zmodernizowanych torach z prędkością - pasażerskie 160 km/godz., a towarowe 120 km/godz. Linia E30 jest fragmentem paneuropejskiego korytarza transportowego, który łączy Ukrainę z Polską i Europą Zachodnią.
W poprzednich latach zmodernizowano ją na odcinku od Podłęża do Rzeszowa. Obecnie trwają prace pomiędzy Podłężem a Jaworznem Szczakową. W ramach krakowskiej części inwestycji modernizowana jest linia średnicowa biegnąca przez centrum Krakowa. PLK przewidują, że główne prace budowlane zakończą się w 2020 r., a cała inwestycja w połowie 2021 r.
« powrót