W Mordorze rządzi Sauron
Dojazd do zagłębia biurowego znów w remoncie
W połowie sierpnia ruszył długo zapowiadany remont ulicy Marynarskiej w Warszawie. Z powodu planów poszerzenia trasy, przesunięte zostaną także torowiska.
Tak zwany Mordor, który od lat jest synonimem problemów komunikacyjnych, czeka wejście na jeszcze wyższy poziom "cierpliwości". Zaledwie zakończony został remont ulicy Wołoskiej, który przez długi czas paraliżował okolicę, korkując godzinami pomniejsze uliczki (pisaliśmy na łamach PGT m.in. o protestach mieszkańców okolicznych osiedli) i w konsekwencji ogromnie utrudniając dojazd do pracy tysiącom pasażerów, a już pojawił się kolejny kataklizm.
Plany od 2009 r. Wprawdzie dokumentacja projektowa na poszerzenie ul. Marynarskiej była gotowa już w 2009 r., ale z roku na roku odkładano (z różnych powodów) jej remont. Teraz jednak nastał ten czas, w którym tolkienowski Sauron wydaje się mieć absolutną władzę w swym królestwie, Mordorze. Poza remontem dróg zostaną przesunięte torowiska, co powoduje wyłączenie ruchu tramwajowego na całej długości Marynarskiej.
Na szczęście jednak nie jest tak źle, jak się zapowiadało, gdy inwestor zamierzał wyłączyć estakadę przy Galerii Mokotów, a także całkowicie odciąć przejazd ul. Postępu. Podczas trwania prac ul. Marynarska ma być drożna w obie strony, co niewątpliwie nieco poprawia nastroje.
Przebudowa - poszerzenie ulicy do trzech pasów ruchu w każdym kierunku - dotyczy odcinka o długości 0,8 km, od skrzyżowania ul. Marynarskiej z ul. Taśmową do skrzyżowania z ul. Rzymowskiego. Usunięty zostanie skręt z trasy w lewo, w ul. Postępu. Z kolei w jej ciągu powstanie wiadukt drogowy, który umożliwi przejazd nad ul. Marynarską.
Na skrzyżowaniu z ul. Wynalazek będzie można skręcić tylko w prawą stronę, a przejście dla pieszych zostanie zastąpione kładką. Wzdłuż ul. Postępu oraz na fragmencie ul. Marynarskiej powstaną ekrany akustyczne (na dług. 346 m).
Inwestycja ma na celu poprawienie płynności i bezpieczeństwa ruchu w obszarze Służewca oraz połączeń dzielnicy z Okęciem, Służewiem, Wierzbnem i Wyględowem. Jest też oczywiście kolejnym etapem planów wyprowadzania ruchu poza miasto - węzeł Marynarska i droga S79 komunikuje miasto z obwodnicą Warszawy.
Całość ma kosztować niemal 50 mln, ale prace mogą potrwać nawet dwa lata (przywrócenie ruchu tramwajowego ma nastąpić w przyszłym roku).
« powrót