W pełni elektryczny autobus przegubowy
Mercedes-Benz eCitaro G uzupełnia ofertę elektryków Daimler Buses
Już ponad 60 potwierdzonych zamówień na nowego Mercedesa eCitaro GBaterie stałe: innowacyjna technologia akumulatorów, pionierskie osiągnięcie w inżynierii motoryzacyjnejE-ofensywa Mercedes-Benz: Innowacyjne i wiodące technologicznie rozwiązania w zakresie mobilności.
Dzięki nowemu, w pełni zelektryfikowanemu autobusowi przegubowemu Mercedes-Benz chce utrwalic swą pozycję technologicznego pioniera: W nowym autobusie przegubowym zastosowane zostaną nowe technologie akumulatorowe. Będzie on bowiem pierwszym autobusem w swojej klasie zasilanym innowacyjnymi bateriami półprzewodnikowymi. To autobus miejski wyczekiwany przez zakłady transportu publicznego: z kilku miast wpłynęły już potwierdzone zamówienia na ponad 60 sztuk nowego eCitaro G - a ta liczba wciąż rośnie. W tym roku planowane są pierwsze dostawy do pierwszych odbiorców.
Dzięki eCitaro G Mercedes-Benz systematycznie kontynuuje proces elektryfikacji autobusów miejskich. Dwa lata temu firma Daimler Buses zaprezentowała eCitaro, będącego zasilanym w pełni elektrycznie jednoczłonowym autobusem miejskim. Już dziś w fabryce w Mannheim prowadzona jest seryjna produkcja akumulatorowego eCitaro. Obecnie kilkaset egzemplarzy tego pojazdu jest już stale obecnych na liniach wielu miast europejskich. eCitaro G to - pierwszy elektryczny autobus przegubowy z gwiazdą - może pomieścić do 146 pasażerów.
Naprawdę bardzo się cieszę, że nasz Mercedes eCitaro zdołał tak dobrze ugruntować swoją pozycję od czasu wprowadzenia go na rynek. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze i oferujemy produkty, których chce nasze społeczeństwo i które są przydatne w pracy naszych klientów. Wprowadzając eCitaro w wariancie przegubowym, konsekwentnie kontynuujemy proces elektryfikacji autobusów miejskich: jako pierwszy autobus w swojej kategorii eCitaro G będzie wyposażany na życzenie w innowacyjne baterie stałe. W ten sposób wyznaczamy kierunki rozwoju zrównoważonego i efektywnego transportu pasażerskiego w aglomeracjach miejskich” - mówi Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses. Autobus przegubowy jest wręcz idealnym rozwiązaniem dla bardzo zatłoczonych miast i metropolii o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego. Jest też kluczowym elementem, dzięki któremu centra miast stają się bardziej przyjazne dla życia. Nowy eCitaro G łączy w sobie zalety wielokrotnie już sprawdzonego autobusu przegubowego Citaro G z wyjątkową technologią eCitaro i rewolucyjnymi technologiami w zakresie akumulatorów i napędu elektrycznego.
Baterie stałe. Citaro G wprowadzany jest na rynek z akumulatorami litowo-jonowymi w wersji NMC, które już niejeden raz sprawdziły się w jednoczłonowych eCitaro. Wyznaczony jest już także kolejny etap ewolucji. Oczekuje się, że Mercedes-Benz jeszcze w tym roku zwiększy osiągi eCitaro G poprzez przejście na nową generację akumulatorów NMC. Pozwoli to w znaczącym stopniu zwiększyć pojemność baterii z 292 kWh do 396 kWh, dzięki czemu zwiększy się odpowiednio zasięg autobusu przegubowego.
[ mat. prasowy EvoBus ]
« powrót